بیگ شاپ

بزرگترین و جامع ترین فروشگاه انواع فایل دانشجویی و دانش آموزی

بیگ شاپ

بزرگترین و جامع ترین فروشگاه انواع فایل دانشجویی و دانش آموزی

پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری

پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری

این فایل حاوی مطالعه مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که به صورت فرمت PowerPoint در 17 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 




فهرست
مدیریت ارتباط با مشتری
زمینه های ظهورCRM
اهداف CRM
محرک های درونی سازمان که باعث توجه به CRMمی شود  
اصول CRM
انواع فن اوری CRM
انواعCRMعملیاتی
انواع CRMتحلیلی
مدل چرخه حیات CRMاز دیدگاه کالاکوتا
مراحل CRMوکانون توجه و استراتژی های سازمان برای انجام چرخه
مدل یکپارچگی فرایند های CRM
گام های موفق سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

تصویر محیط برنامه



خرید و دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری


پروژه مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر. doc

پروژه مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 80 صفحه

 

چکیده:

با توجه به عقیده ی فروید که می گوید:«ویژگی افراد دارای سلامت روانشناختی خودآگاه کردن وبه خودآگاه آوردن آنچه ناخودآگاه است.» و استفاده از مکانیسم هایی مثل والایش در مورد قشر هنرمند ودر این پژوهش شاعران، از آنجایی که توان بیان سمبولیک هیجانات خود به شکل والایش یافته را دارند، فرض اصلی پژوهش حاضر در«داشتن سلامت روان متفاوت شاعران نسبت به سایر افراد جامعه» ، گذاشته شد. برای بررسی این فرضیه، پژوهش پس رویدادی دنبال شد. برای جمع آورری اطلاعات نیز استفاده شد. با روش نمونه گیری اتفاقی نمونه ها انتخاب شدند.نمونه ی گروه شاعرSCL-25از پرسشنامه از شاعران مراجعه کننده به کانون ادبیات ایران واقع در تهران و شاعران مراجعه کننده به مرکز اصلی حوزه ی هنری تهرانو نمونه ی افراد غیر شاعر از میان سایر اقشار غیر شاعر جامعه بودند. وابسته(فرضیه ی 1-6) وتحلیل واریانس دوطرفه(فرضیه ی 7)مورد استفاده قرارگرفت.t روش آماریتحت ویندوز(نسخه 16)استفاده شد.spssو از نرم افزار

نتایج حاکی از آن بودند که سلامت روان شاعران با افراد غیر شاعر تفاوت معنی داری با هم ندارند واگر تفاوتی در نمرات سلامت روان شاعران و افراد غیر شاعر دیده می شود ناشی از خطای تصادفی و نمونه گیری است. در نهایت فرضیه های مبتنی بر متفاوت بودن وضعیت سلامت روان و سایر افراد جامعه رد شدند.

 

مقدمه:

سلامت روان به دلیل وجود پیشگیری از اختلالات و نیز ایجاد کردن زمینه برای شناخت و ایجاد معیارهای سلامت روان در افراد جامعه مورد توجه و قابل بررسی است. از سویی کارآمدی، پیشرفت و سلامت افراد جامعه با گذر زمان پیشرفت و سلامت جامعه را در حد مطلوبی فراهم میکند. در این میان چون انسان مدام در حال تغییر است، تلاش برای شناسایی عوامل موثر در سلامت روان پایان ناپذیر می نماید. سلامت روان مقوله ای حائز اهمیت است، چرا که تأثیر روح و روان بر عملکرد جسمانی بر هیچکس پوشیده نیست. در این راه بزرگان ادبی و مذهبی ما از دیر باز بر مبحث سلامت روان تأکید داشته اند. مولوی می فرماید:

تن زجان وجان زتن مستور نیستلیک کس را دیدجان دستور نیست

از جمله عوامل مؤثر و ایجاد کننده سلامت روان هنر و در اینجا منحصراً شعر می باشد. افراد به وسیله بیان آنچه که می خواهند به شکل سمبولهای کلامی، نه تنها از انرژی منفی حاصل از افکار ناخوشایند خودآگاه و ناخودآگاه رهایی می یابند، بلکه دست به آفرینندگی زده اند و این یکی از ویژگی های افراد خودشکوفا ست، که به قول «راجرز» دارای بالاترین سطح سلامت روان هستند. پس تأثیر شعر در همین بدو امر در دو بحث کاتارسیس و خلاقیت سطح بالا در انسانگرایی مطرح می گردد. بیان احساسات در قالب شعر باعث میشود که فرد بتواند از بیرون به خود بنگرد یا به خودآگاهی دست یابد و حافظ می فرماید:

مروبه خانه ارباب بی مروت دهرکه گنج عافیتت درسرای خویشتن است

باید توجه داشته باشیم که معیارهای سلامت روان با فرهنگ جامعه مرتبط است.از طرفی ایران سابقه طولانی و اصیل در زمینه ی ادبیات (نظم یا شعرونثر) دارد، و جدانشدنی بودن ارادت و علاقه به شعر از ایرانیان نشان می دهد که می توان از طریق شعر به پویایی افراد جامعه و ایجاد سلامت روان کمک کرد. ادبیات ایران در زمینه تعلیم و تربیت، حکمت، آموزش شیوه های کسب آرامش و رسیدن به کمال نکته ها دارد. بسیاری از نظریه پردازان مانند؛ یونگ، آدلر، آریه تی، و ریک نوشتند که : «علوم چقدر (poetry as therapy.2007)از مطالعه ی اشعاراطلاعات کسب می کنند ویاد می گیرند.»

نکته ای که مدام مرا متوجه خودش می کند این است که:«در روانکاوی تحولی رخ می دهد و این بر خلاف آنچه ممکن است خیلی ها تصور کنند، رسیدن به یک وضعیت استاندارد یا نرمال نیست، بلکه درست برخلاف آن، به گفته لکان، دستیابی به«تفاوت مطلق»است. یا به قول« فروغ فرخزاد»، (کسی که مثل هیچکس نیست) این کسی است که مثل هیچکس نیست زیرا که این شخص فقط و فقط مثل خودش است، با اشتیاق و ژوئی سانس[یک لذت مخرب،دردآور وکشنده]خاص خودش.»(کدیور،1381)و این بسیارارزشمند است که فرد خودش باشد.هنرمندان افرادی هستند که اشتیاقشان برای آفرینش، خود بودن و پویا بودن خلل ناپذیر است. درپی همین آفرینش است که سلسله ای از سازندگی و خوشایندی را در روان و پیکره ی جان افراد جامعه ایجاد می کنند.«شعر و شاعری در ایران از تاریخچه ای بس درخشان برخورداراست و بر تارک آن شعر عرفانی خودنمایی می کند. کاربرد شعر نشان از ابزاری در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ این مرز و بوم است که مدام آماج حمله ی وحشیانه بوده و نیز وسیله ای برای والایش جمعی و انتقال مفاهیم عمیق فکر و فلسفه ایرانی نسبت به ضرورت تاریخی و حتی جغرافیایی. شعر فارسی زمینه ساز یک وحدت اجتماعی-فرهنگی بوده و پیام خویش را در هر زمان به بهترین وجه ارائه نموده است.»(مؤمن زاده، 1378) در اشعار فارسی می توان هزاران بیت و شعر را سراغ گرفت که هریک با واسطه و بی واسطه به یکی از معیارهای سلامت روان اشاره می کنند. شاعران به عنوان فرهنگ سازان و پیام رسانان مهمترین افراد به وجود آورنده ی سلامت در حیطه ی روان به شمار می روند و خود به عنوان الگوهایی در جامعه مورد توجه معنوی و انسانی ِ بشر امروزند. این بیت از شاعر بزرگوار "ابن یمین فریومدی" عیان میکند که این توجه درخور بوده و خواهد بود:

«من بعون رأی پیر و قوت بخت جوان عرضه کردم شعر و زو دیدم هزاران تربیت»

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول

ابعاد مسئله ی مورد بررسی

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت وضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف

تعریف نظری

تعریف عملیاتی

فصل دوم

گستره ی نظری مسئله ی مورد بررسی و پژوهش ها

تعاریف سلامت روان

ویژگی های افراد دارای سلامت روان

سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی

1ـ سلامت روانی و پیشگیری اولیه در دوران قبل از تولد:

2ـ سلامت روانی در آغاز کودکی

3- سلامت روانی و بلوغ

4- سلامت روانی در بالغین

5- سلامت روانی میانسالان

6- سلامت روانی دوران پیری

سلامت روانی براساس دیدگاه های مختلف روانشناسی

مکتب روانکاوی"

مکتب روان تحلیل گری

مکتب روانی-اجتماعی

مکتب انسان گرایی

مکتب رفتارگرایی

مکتب شناختی

مکتب هستی گرایی

هدف سلامت روانی

عوامل مؤثر بر سلامت روانی

اصول سلامت روانی

پروین اعتصامی

درباب تأثیر شعر

کا تا رسیس

شعر و سلامت روان

روانشناسی هنرمند

پژوهش های انجام شده

فصل سوم

روش پژوهش

طرح پژوهش

جامعه، نمونه، روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

اعتبار و روایی

SCL-25"توصیف ابعاد مقیاس

بعد جسمانی سازی

بعد وسواس – بی اختیاری

بعد حساسیت بین فردی

بعد افسردگی

بعد اضطراب

بعد هراس(ترس مرضی)

بعد اندیشه پردازی پارانوئید

بعد روان گسسته واری

روند اجرا و جمع آوری اطلاعات

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

یافته های توصیفی

تحلیل داده های پژوهشی

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

خلاصه و نتیجه گیری

بحث و جمع بندی

محدودیت ها

منابع فارسی

پیشنهادات

 

فهرست جداول:

جدول (1-4) فراوانی افرادنمونه براساس سن

جدول (2-4 ) میانگین وانحراف معیار نمرات سلامت روان افرادنمونه

جدول (3-4) میانگین سلامت روان غیرشاعران وشاعران براساس وضعیت تأهل

جدول (4-4) میانگین سلامت روان غیرشاعران و شاعران براساس جنسیت

جدول (5-4) نتایج تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین سلامت روان شاعران در گروههای سنی (23-18،29-24،35-30، 41-36، 47-42، 53-48سال)

جدول (6-4) نتایج تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین سلامت روان غیر شاعران در گروههای سنی(23-18، 29 -24، 35-30، 41-36، 47-42، 53-48سال )

جدول7-4:نتایج تحلیل واریانس دوطرفه برای مقایسه ی میانگین سلامت روان شاعران و افراد غیر شاعر در گروههای سنی (23-18،29-24،35-30،41-36،47-42،53-48 )

جدول8-4: نتایج آزمون t برای مقایسه دوگروه (شاعر وغیرشاعر) درمتغیر سلامت روانی

جدول9-4: نتایج آزمون t برای مقایسه دوگروه (زنان شاعر وغیرشاعر)درمتغیر سلامت روانی

جدول10-4: نتایج آزمون t برای مقایسه دوگروه (شاعر وغیرشاعران مجرد) درمتغیر سلامت روانی

جدول11-4: نتایج آزمون t برای مقایسه دوگروه (مردان شاعر وغیرشاعر) درمتغیر سلامت روانی

جدول12-4:نتایج آزمون t برای مقایسه دوگروه (شاعر وغیرشاعران متأهل) درمتغیر سلامت روانی

جدول13-4: نتایج آزمون t برای مقایسه دوگروه (شاعران با 10 سال سابقه و بالاتر ) درمتغیر سلامت روانی

 

فهرست نمودار:

نمودار(1-4) مقایسه میانگین سلامت روان غیرشاعران وشاعران

نمودار(2-4) مقایسه میانگین سلامت روان غیرشاعران وشاعران براساس وضعیت تأهل

نمودار(3-4) مقایسه میانگین سلامت روان غیرشاعران وشاعران براساس جنسیت

 

منابع ومأخذ:

1- احدی، حسن. بنی جمالی، شکوه السادات – 1380 – بهداشت روانی و عقب ماندگی ذهنی – تهران – نشر نی

2- اظهری، علی – 1379- روانشناسی هنرمند – تهران – نشر مسیر

aftab.com –3- بهداشت روانی – 10/2/87

4- بهرامی، هادی – 1383 – آزمونهای فرافکنی شخصیت – تهران – نشر دانشگاه علامه طباطبایی

5- بیدگلی مشهدی، جمشید. پدرام، احمد- 1382 – استفاده از ادبیات (شعر) در حفظ و ارتقای بهداشت و سلامت روان – نهمین همایش سراسری تازه های پزشکی و پیراپزشکی اصفهان – دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، روانی استان اصفهان

6- پورافکاری، نصرت الله – 1368 – خلق و خلاقیت -سمینار در دانشگاه علوم پزشکی تهران

7- حسینی، ابوالقاسم – 1379 - اصول بهداشت روانی –انتشارات آستان قدس رضوی

8- جیمیسن، کی ردفیلد – 1376 – بیماری شیدایی-افسردگی و خلاقیت – ترجمه محی الدین غفرانی – مجله ی نگاه نو – شماره ی 33 – تابستان 76

9- حسینیان، سیمین – 1382 – مقایسه و ارتباط سلامت روان فرزندان و مادرانی که حضانت فرزندانشان را دارند با فرزندان و مادرانی که حضانت فرزندانشان از آنها سلب شده است – مجله ی مطالعات زنان – سال 1 شماره ی 2

10- خدارحیمی، سیامک . بیت مشعل، بلقیس – 1380 – بهداشت روانی – انتشارات جهاد دانشگاهی استان فارس

11- درگاهی، محمود – 1377 – نقد شعر در ایران – تهران – انتشاراتامیرکبیر

aftab.com 12 - رهایی از پریشانی – 22/1/1386 -

13- رید، هربرت – 1384 – معنی هنر – ترجمه نجف دریابندری – تهران – انتشارات علمی و فرهنگی

14- سادوک، بنجامین جیمز و کاپلان – 1383 – خلاصه ی روانپزشکی – ترجمه ی نصرت الله پورافکاری – تهران – نشر ارجمند

15- سعدی پور، ابراهیم – 1379 – سیر اندیشه در هنر – تهران – نشر بوته

16- شاملو، سعید – 1378 – بهداشت روانی – تهران – انتشارات رشد

17- شاهرخی، طاهره – 1386 – شناخت اصول ومفاهیم بهداشت روانی در محتوای داستان های قرآنی – پایان نامه ی کارشناسی ارشد، چاپ نشده – دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران

18- شولتز، دوان – 1383 – نظریه های شخصیت – تهران – ترجمه یحیی سید محمدی – نشر ویرایش – تهران

19- عناصری، جابر – 1380 – مردم شناسی و روانشناسی هنر – تهران انتشارات رشد

20- عزت پناه، زهرا – 1386 – مقایسه ی وضعیت روانی – عاطفی مردان متاهل و مجرد بالای 30 سال – پایان نامه ی کارشناسی، چاپ نشده - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

21- علی نیا کرونی، رستم – 1382 – بررسی رابطه ی بین خودکارآمدی عمومی و سلامت روان دانش آموزان پایه ی سوم مقطع متوسطه ی شهر بابل – پایان نامه ی کارشناسی ارشد، چاپ نشده– دانشگاه علامه طباطبایی

22- فاتحی، محمد . اناری، آسیه – 1385 – کاتارسیس و فرایند هنردرمانی – مجموعه مقالات اولین کنگره ی هنردرمانی در ایران – تهران - دانشگاه شهید بهشتی

23- قریشی راد، فخرالسادات – 1385 – جایگاه هنر در تربیت مذهبی، اخلاقی، اجتماعی وبهداشت روانی- مجموعه مقالات اولین کنگره ی هنردرمانی در ایران – تهران -دانشگاه شهید بهشتی

24- قنبری، مریم – 1385 – مقایسه سلامت روان نوازندگان موسیقی و غیر نوازندگان – پایان نامه ی کارشناسی، چاپ نشده – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

25- کاشی، طیبه . علوی، مریم – 1381 – بررسی مقایسه ای بهداشت روانی ارائه کنندگان خدمات درمانی در بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی ایران – پایان نامه ی کارشناسی ارشد، چاپ نشده – دانشگاه علوم پزشکی ایران

26- کاکاوند، علیرضا و همکاران – 1384 – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی – کرج – نشر سرافراز

27- کدیور، میترا – 1381 – مکتب لکان – تهران – انتشارات اطلاعات

28- گل افشان، ندا – 1385 – هنر و سلامت روان در دانش آموزان سال سوم دبیرستان – پایان نامه کارشناسی، چاپ نشده – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

29- گنجی، حمزه – 1380 – بهداشت روانی – تهران – انتشارات ارسبارا

30- مرزدارانی، شهرزاد . مسعودزاده، عباس . تیرگری، عبدالحکیم . جلیلیان، علیرضا – 1385 – بررسی ویژگی های شخصیتی و وضعیت سلامت روان هنرمندان – مجموعه مقالات اولین کنگره ی هنردرمانی در ایران – تهران - دانشگاه شهید بهشتی

31- معنوی، عزالدین – 1363 – هنر از دیدگاه روانپزشکی – تهران – نشر شرکت سهامی چهر

32- مقدادی، بهرام - 1378 – فرهنگ اصطلاحات نقد ادبی – تهران – نشر فکر روز

33- مومن زاده، محمدصادق – 1378 – برداشت های روان درمانی از مثنوی – تهران – نشر سروش

34- مهین زعیم، بتول – 1379 – مقایسه ی میزان خلاقیت و ویژگی های شخصیتی دانشجویان (ورودی 78) رشته های هنر، علوم انسانی، مهندسی و پزشکی دانشگاه تهران – پایان نامه ی کارشناسی ارشد، چاپ نشده – دانشگاه علوم تربیتی دانشگاه تهران

35- میلانی فر، بهروز – 1382 – بهداشت روانی – تهران – نشر قومس

36- نجات، حمید . ایروانی، محمود – پاییز 1378 – مفهوم سلامت روان در مکاتب روانشناسی – فصلنامه ی اصول بهداشت روانی – شماره ی سوم

37- نجاریان ، بهمن . داوودی ، ایران – تابستان1380-ساخت و اعتباریابی مجله ی روانشناسی – سال پنجم – شماره ی 2SCL - 25

38- نوابی نژاد، شکوه – 1379 – رفتارهای بهنجار و نابهنجار – تهران – انتشارات انجمن اولیا و مربیان

39- ویگوتسکی، لوسیمونوویچ – 1377 – روانشناسی هنر – نشر دانشگاه تبریزی

 

منابع لاتین:

1-Peire J.Longo-2003- Poetry As Therapy- 20/10/2007

2-Nettle, Daniel -2005- Schizotypy and mental health, amongst poets, visual artists, and mathematicians-24/2/1387 -www.sciencedirect.com



خرید و دانلود پروژه مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر. doc


تحقیق در مورد کاربرد انواع مختلف فولاد

تحقیق در مورد کاربرد انواع مختلف فولاد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفح15ه

 

بخشی از فهرست مطالب

عنوان:

 

کاربرد انواع مختلف فولاد

 

ناخالصی های آهن وتولید فولاد

 

کوره تولید فولاد وجداکردن ناخالصی ها

 

تبدیل آهن به فولاد

 

تهیه فولاد

 

چرا فولاد زنگ نزن زنگ می زند؟

 

انواع خوردگی

 

منابع

 

فولاد

 

اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود 1،5 درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.

 

کاربرد انواع مختلف فولاد

 

از فولادی که تا 0.2 درصد کربن دارد، برای ساختن سیم ، لوله و ورق فولاد استفاده می‌شود. فولاد متوسط 0.2 تا 0.6 درصد کربن دارد و آن را برای ساختن ریل ، دیگ بخار و قطعات ساختمانی بکار می‌برند. فولادی که 0.6 تا 1.5 درصد کربن دارد، سخت است و از آن برای ساختن ابزارآلات ، فنر و کارد و چنگال استفاده می‌شود.

 

ناخالصی‌های آهن و تولید فولاد

 

آهنی که از کوره بلند خارج می‌شود، چدن نامیده می‌شود که دارای مقادیری کربن ، گوگرد ، فسفر ، سیلیسیم ، منگنز و ناخالصی‌های دیگر است. در تولید فولاد دو هدف دنبال می‌شود:

 

 

 

سوزاندن ناخالصی‌های چدن

 

افزودن مقادیر معین از مواد آلیاژ دهنده به آهن

 

منگنز ، فسفر و سیلیسیم در چدن مذاب توسط هوا یا اکسیژن به اکسید تبدیل می‌شوند و با کمک ذوب مناسبی ترکیب شده ، به صورت سرباره خارج می‌شوند. گوگرد به صورت سولفید وارد سرباره می‌شود و کربن هم می‌سوزد و مونوکسید کربن (CO) یا دی‌اکسید کربن (CO2) در می‌آید. چنانچه ناخالصی اصلی منگنز باشد، یک کمک ذوب اسیدی که معمولا دی‌اکسید سیلسیم (SiO2) است، بکار می‌برند:

 

(MnO + SiO2 -------> MnSiO3(l

 

و چنانچه ناخالصی اصلی سیلسیم یا فسفر باشد (و معمولا چنین است)، یک کمک ذوب بازی که معمولا اکسید منیزیم (MgO) یا اکسید کلسیم (CaO) است، اضافه می‌کنند:

 

(MgO + SiO2 -------> MgSiO2(l

 

(6MgO + P4O10 -------> 2Mg3(PO4)2(l

 

 

 

 

 

کوره تولید فولاد و جدا کردن ناخالصی‌ها

 

معمولا جداره داخلی کوره‌ای را که برای تولید فولاد بکار می‌رود، توسط آجرهایی که از ماده کمک ذوب ساخته شده‌اند، می‌پوشانند. این پوششی مقداری از اکسیدهایی را که باید خارج شوند، به خود جذب می‌کند. برای جدا کردن ناخالصی‌ها، معمولا از روش کوره باز استفاده می‌کنند. این کوره یک ظرف بشقاب مانند دارد که در آن 100 تا 200 تن آهن مذاب جای می‌گیرد.
بالای این ظرف ، یک سقف مقعر قرار دارد که گرما را روی سطح فلز مذاب منعکس می‌کند. جریان شدیدی از اکسیژن را از روی فلز مذاب عبور می‌دهند تا ناخالصی‌های موجود در آن بسوزند. در این روش ناخالصیها در اثر انتقال گرما در مایع و عمل پخش به سطح مایع می‌آیند و عمل تصفیه چند ساعت طول می‌کشد، البته مقداری از آهن ، اکسید می‌شود که آن را جمع‌آوری کرده، به کوره بلند باز می‌گردانند
.

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد کاربرد انواع مختلف فولاد


دانلود مقاله درباره آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی در عید نوروز

دانلود مقاله درباره آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی در عید نوروز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :7

 

بخشی از متن مقاله

آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی در عید نوروز

مردم خراسان جنوبی به مانند دیگر هموطنان ایرانی خود را برای استقبال از عید باستانی ایرانیان آماده کردند.

هر چه به روز های پایانی سال 85 نزدیک تر شدیم، حضور مردم در بازارها، خیابان ها و کوچه های شهرهای استان بیشتر شد و در روستا ها نیز مردم با اجرای برنامه های خاص، خود را برای سال تحویل آماده کردند. آیین های مردم خراسان جنوبی به خصوص شهر بیرجند به چند قسمت تشکیل می شود:

 خرید لباس عید

از یکی دو ماه به نوروز مانده خراسان جنوبی ها به بازار می روند و لباس عیدشان را می خرند، پارچه هایی معمولاً خریداری می شود که دارای رنگ روشن و سرخ یا زرد باشد و معتقد بودند اگر لباس را خودشان بدوزند پارچه آن را روزهای دوشنبه یا جمعه قیچی کنند و نیز معتقد هستند که روز پنج شنبه ساعت سنگین است و لباس مدتی روی دست می ماند تا دوخته شود.

 روز سه شنبه اگر بریده شود نصیب دزد یا مرده شور خواهد شد و روز چهار شنبه می سوزد وسایل خانه نیز باید عوض شود و یا تمیز گردد. پختن نان شیرین از جمله کارهایی است که حتماً باید قبل از عید و برای عید انجام بگیرد.

سبز کردن گندم، عدس، تره تیزک، ده پانزده روز به عید مانده در خانه های مردم صورت می گیرد. برای این کار از ظرفی استفاده می کنند که از جنس مس یا روی باشد و بعد مقداری دانه ابتدا به سلامتی امام زمان عج می ریزند و به ترتیب بعد از آن نام اعضای خانواده را می آورند.

خانه تکانی یا رفت و روب

یکی دو هفته پیش از عید خانه تکاتی یا رفت و روب انجام می گیرد و مجدداً اثاثیه را جابه جا می کنند و گرد گیری می کنند و دوباره آن ها را می چینند. در مراحل بعد تخم مرغ رنگ کردن است که آن ها را آب پز می کنند و رنگ های شاد بر روی آن ها می زنند.

سفره و ساعت تحویل سال

برای تحویل سال همه در یکی از اطاق های خانه شان سفره می اندازند . پیش از هر چیز آیینه و قرآن در آن می گذارند و بعد هفت سین را می گذارند.هفت سین شامل سماق، سیر، سنجد، سمنو، سکه، سرکه و سبزی است.

ماست، عسل، خرما، کره، پنیر، کاهو، تخم مرغ رنگی و ... اقلام دیگری هستند که در سفره های تحویل سال دیده می شوند. موقع تحویل سال همه اهل خانه باید با لباس نو بر سر سفره باشند اسپند نیز دود می شود و هر کدام از این ها فلسفه ای دارد.

 شمع برای روشنایی خانه و زندگی، قرآن نشان توجهی است که باید در آغاز سال به خداوند داشته، به علاوه در سال نو، صاحب قرآن یار و مددکار اهل خانه خواهد بود.

پول، نشان از خیر و برکت و رفاه، اسپند برای دوری از چشم زخم حسود، برنج، نشانی از خیر و برکت و فراوانی، آب نشان صافی و پاکی و روشنایی و گشایش کار است.

 ماهی قرمز، شگون دارد. آیینه، برای رفع کدورت و نشانی ازصفا و پاکی و یک رنگی. طلا، نشانی از امید به وضع مالی خوب در سال نو است.

بعد از تحویل سال نباید شمع ها را با فوت خاموش کرد بلکه بایدگذاشت تا آخر بسوزند و یا با نقل خاموششان کرد.

یکی دیگر از اعتقادات مردم خراسان جنوبی این است که هنگام تحویل سال در مزار امام زاده ها باشند که درآنجا شمع روشن می کنند و در دست می گیرند.

دید و بازدید

از بامداد نوروز دید و بازدیدها آغاز می شود در همه خانواده ها رسم است که به دیدار کسی که از نظر سن و شخصیت بر دیگران مزیت دارد بروند و دست او را ببوسند و تبریک بگویند و او نیز عیدی که شامل سکه یا پول است به آنها بدهد. بعضی نیز صبح عید نوروز یک بشقاب گندم برشته که شامل: کنجد، گندم، شاهدانه، نخودچی و کشمش است به اضافه یک بشقاب نان شیرین به اضافه تخم مرغ رنگی یا سکه به کوچک ترها می دهند.

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

دانلود فایل 



خرید و دانلود دانلود مقاله درباره آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی در عید نوروز


گزارش کارآموزی مکانیک در مورد تعمیرات موتور پژو 206

گزارش کارآموزی مکانیک در مورد تعمیرات موتور پژو 206 - موتور TU3JP 55ص

 

بیرون آوردن موتور و گیربکس

   روشی که در این جزوه توضیح داده می شود، در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک و دستی یکسان می باشد.

 


سوکت (ترمینال) مربوط به سیستم BSI را باز کنید.

اتصالات برقی و کانکتورهای سیمهای متصل به باتری و جعبه فیوز کنار باتری را جدا کنید.

شیلنگهای رفت و برگشت آب مربوط به رادیاتور بخاری را باز کنید.

شیلنگ ورود و خروج آب موتور را باز کنید.

شیلنگ خلاء مربوط به بوستر ترمز را باز کنید.

درانتها، رادیاتور را باز کنید.

ابتدا مایع سیستم خنک کننده، روغن موتور و گیربکس تخلیه می گردد.

اجزاء سیستم هوای ورودی به موتور شامل لوله خرطومی هوای ورودی به موتور، بستها، مجموعه  هواکش جدا می شود.

بستهای باتری، باتری و سینی زیر باتری را باز کنید.

بدون باز کردن اتصالات و لوله های سیستم فرمان هیدرولیک، پمپ هیدرولیک را جدا کنید.

   



منبع انبساط سیتم خنک کننده همراه با پایه نگهدارنده آن را باز کنید.

سپس کنترل یونیت سیستم سوخت رسانی و جرقه (ECU) باز شده را، از روی بدنه خودرو بردارید.

سیم گاز را باز کنید.

با اطمینان از کم بودن سوخت در لوله ورودی آن را از گالری سوخت جدا کرده و مسدود کنید.

پایه لرزه گیر اتصال سرسیلندر به دسته موتور سمت راست (از دید راننده) را باز کنید.

اتصال شیلنگ خلاء MAP سنسور به مانیفولد هوا را از روی موتور را جدا کنید.

کمپرسور کولر را بدون باز نمودن سیستم کولر از روی موتور باز کنید و دور از موتور نگه دارید. سپس مطمئن شوید که به اتصالات سیستم کولر آسیبی وارد نمی گردد.

   


با شل نمودن مهره های مربوطه (7.8) لوله اگزوز را از محل اتصال به مانفولداگزوز (گلوئی اگزوز) جدا کنید.

فصل اول

باز و بسته موتور گیربکس

نصب مجدد موتور و گیربکس

فصل دوم

باز و بست تجهیزات جانبی

تسمه دینام

باز و بست و پمپ هیدرولیک فرمان

باز کردن سرسیلندر

باز و بسته کردن متعلقات سرسیلندر

مشخصات اجزاء سرسیلندر

بستر متعلقات سرسیلندر

باز و بست غلطک اسبکها

بستن اسبکها

نصب سر سیلندر

نصب جرخ دنده میل بادامک و تسمه تایم

فیلرگیری سوپاپها

تنظیم کش تسمه تایم

باز کردن قطعات بلوک سیلندر

مشخصات اجزا موتور

باز و بست شاتون و پیستون

نصب رینگهای پیستون



خرید و دانلود گزارش کارآموزی مکانیک در مورد تعمیرات موتور پژو 206