بیگ شاپ

بزرگترین و جامع ترین فروشگاه انواع فایل دانشجویی و دانش آموزی

بیگ شاپ

بزرگترین و جامع ترین فروشگاه انواع فایل دانشجویی و دانش آموزی

دانلود بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

دانلود بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

دانلود بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

نوع فایل Word 

تعداد صفحات : 81

چکیده
پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی است که از بین آنها دو گروه به صورت تصادفی انتخاب شد.گروهی که نحت راهنمایی مشاور قرار داشته گروه دیگر از راهنمایی مشاوره بهره نداشته است.روش نمونه برداری این پژوهش بر پایه نمونه برداری چند مرحله انجام گرفته است.بدین صورت که از بین تعداد کل دبیرستانهای شهرستان ابهر 5 دبیرستان به صورت تصادفی انتخاب و سپس از بین دبیرستانهای انتخابی از هر دبیرستان یک کلاس تجربی، یک کلاس ریاضی و یک کلاس انسانی به صورت تصادفی انتخاب گردید و از هر کلاس 10 نفر به صورت انتخابی تعیین گردید که 5 نفر متعلق به گروه A و 5 نفر متعلق به گروه B می باشند.در مجموع تعداد کل دانش آموزان فارغ التحصیل مورد پژوهش 150 نفر می باشند.نمرات دروسی اختصاصی دو گروه مورد مطالعه با استفاده از روش آزمون واریانس دو عاملی بدست آمده است.ابزار اندازه گیری این پژوهش عبارتست از پرونده های تحصیلی دانش آموزانی که توسط مشاوران تنظیم شده است.با مراجعه به پرونده تحصیلی گروه نمونه نمرات دروس اختصاصی استخراج شده و با استفاده از روش آزمون (T) گروههای مستقل دو گروه یعنی گروهی که با کمک مشاوره انتخاب رشته کرده اند و گروهی که شخصاً انتخاب رشته کرده اند با یکدیگر مقایسه شده اند.نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین دانش آموزان در رشته تحصیلی علوم انسانی و علوم تجربی و ریاضی از لحاظ انتخاب رشته با کمک مشاور بیشترصورت میگیرد و در این سه رشته دانش آموزان رشته های ریاضی بیشتر از رشته های انسانی و تجربی با مشورت مشاور انتخاب رشته می کنند...

فهرست مطالب
چکیده

فصل اول: مقدمه
هدف تحقیق

فرضیه تحقیق

فصل دوم: بررسی پیشینه پژوهش
بررسی پیشینه تحقیق

شکل گیری مشاوره و راهنمایی در آموزش و پرورش

مبانی نظری

الف – هوش آزمایی

ب – عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی

ج – هوش و پیشرفت تحصیلی

ملاکهای هدایت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی

آزمونهای استاندارد (ابزاری برای کار

مشاوران)

فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعه

جدول 1- توزیع فراوانی دانش آموزان در کلاسهای انتخابی

ابزار پژوهش

اعتبار و روایی ابزار سنجش

روش گردآری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم: یافته های پژوهش
یافته های پژوهش

تحلیل داده ها

جدول 1- جدول توصیفی دانش آموزان شرکت کننده در پژوهش به تفکیک نوع انتخاب و نمودار توصیفی دانش آموزان شرکت کننده.

انتخاب جدول شماره 1- 4

جدول 2- 4 جدول توصیفی تعداد دانش اموزان شرکت کننده در پژوهش به تفکیک رشته و نمودار توصیفی رشته

جدول شماره 2-4

جدول 3-4

جهت آزمون فرضیه تحقیق و مقایسه انتخاب رشته در هر سه گروه علوم انسانی و تجربی و ریاضی با کمک مشاور و بدون کمک مشاور از روش آماری واریانس هر عاملی استفاده گردیده که نتایج آن در جدول آورده شده است:

جدول 4-4 نتایج

فصل پنجم: نتایچ پژوهش
بحث نتیجه گیری

محدودیت های پژوهش

پیشنهادها

ضمائم

نمرات خام آزمودنیها برای سه گروه ادبیات – تجربی و ریاضی

گروه دوم علوم تجربی

گروه سوم علوم ریاضی

گروه اول

کمک مشاور علوم انسانی

گروه دوم

کمک مشاور علوم تجربی

گروه سوم

کمک مشاور علوم ریاضی

منابع

 



خرید و دانلود دانلود بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی


دانلود گزارش کار صنایع پلی اتیلن آب اج

دانلود گزارش کار صنایع پلی اتیلن آب اج

دانلود کارآموزی شرکت صنایع پلی اتیلن آب اج

نوع فایل Word 

تعداد صفحات : 90

فهرست و پیشگفتار

1-1 1- کلیات
1-2 تاریخچه سازمان
1-3 مقدمه
1-4 دامنه کاربرد
2- مرجع قانونی
3- واژگان و تعاریف
4- سیستم مدیریت کیفیت
4-1 الزامات عمومی
4-2 الزامات مستند سازی
4-2-1 کلیات
4-2-2 نظامنامه کیفیت
4-2-3 کنترل مستندات
4-2-3-1 مشخصات مهندسی
4-2-3-2 تغییرات مهندسی
4-2-4 کنترل سوابق کیفیت
4-2-4-1 دوره نگهداری سوابق
5- مسئولیت مدیریت
5-1 تعهد مدیریت
5-1-1 کارایی فرآیند
5-2 تمرکز بر مشتری(مشتریگرایی)
5-3 خط مشی کیفیت
5-4 طرح ریزی
5-4-1 اهداف کیفیتی
5-4-2 طرح ریزی سیستم مدیریت کیفیت
5-5 مسئولیت ، اختیار و ارتباطات
5-5-1 مسئولیت و اختیار
5-5-1-1 مسئولیت کیفیت
5-5-1-2 نمودار سازمانی
5-5-1-3 ماتریس ارتباطات
5-5-2 نماینده مدیریت
5-5-2-1نماینده مشتری
5-5-3 ارتباطات داخلی
5-6 بازنگری مدیریت
5-6-1 کلیات
5-6-1-1 عملکرد سیستم مدیریت کیفیت
5-6-2 ورودی های بازنگری
5-6-3خروجی ها ی بازنگری
6- مدیریت منابع
6-1 فراهم آوری و تامین منابع
6-2 منابع انسانی
6-2-1 کلیات
6-2-2 صلاحیت(شایستگی)آگاهی و آموزش
6-2-2-1 مهارت های طراحی محصول
6-2-2-2 آموزش
6-2-2-3 آموزش حین کار
6-2-2-4 انگیزش و ارتقا کارکنان
6-3 زیر ساخت
6-3-1 طرح ریزی کارخانه،تسهیلات و تجهیزات
6-3-2 طرحهای اقتصادی
6-4 محیط کار
6-4-1 ایمنی کارکنان به منظور دستیابی به کیفیت محصول
6-4-1-1 ایمنی کارکنان به منظور دستیابی به کیفیت محصول - تکمیلی
6-4-2 پاکیزگی محیط کار
7- تحقق محصول
7-1 طرح ریزی تحقق محصول
7-1-1- طرح ریزی تحقق محصول- تکمیلی
7-1-2 معیار پذیرش
7-1-3 رازداری
7-1-4 کنترل تغییرات
7-2 فرآیندهای مرتبط با مشتری
7-2-1 تعیین نیازمندیها و الزانات مرتبط با محصول
7-2-1-1 مشخصات ویژه تعیین شده توسط مشتری
7-2-2 بازنگری الزامات مرتبط با محصول
7-2-2-1 بازنگری الزامات مرتبط با محصول - تکمیلی
7-2-2-2 امکان سنجی ساخت در سازمان
7-2-3 ارتباط با مشتری
7-2-3-1 ارتباط با مشتری- تکمیلی
7-3 طراحی و توسعه
7-3-1 طرح ریزی طراحی و توسعه
7-3-1-1 دیدگاه چند تخصصی
7-3-2 ورودی های طراحی توسعه
7-3-1-1 دیدگاه چند تخصصی
7-3-2 ورودی های طراحی توسعه
7-3-2-1 ورودی طراحی محصول
7-3-2-2ورودی طراحی فرآیند ساخت
7-3-2-3مشخصات ویژه
7-3-3 خروجی های طراحی و توسعه
7-3-3-1 خروجی های طراحی و توسعه- تکمیلی
7-3-3-2 خروجی طراحی فرآیند ساخت
7-3-3-2 خروجی طراحی فرآیند ساخت
7-3-4بازنگری طراحی و توسعه
7-3-4-1پایش
7-3-5 تصدیق طراحی و توسعه
7-3-6 صحه گذاری طراحی و توسعه
7-3-6-1 صحه گذاری طراحی و توسعه- تکمیلی
7-3-6-2 برنامه ساخت نمونه اولیه
7-3-6-3 فرآیند تایید محصول
7-3-7 کنترل تغییرات طراحی و توسعه
7-4 خرید
7-4-1 فرآیند خرید
7-4-1-1 تطابق با قوانین
7-4-1-2 توسعه سیستم مدیریت کیفیت تامین کننده
7-4-1-3 منابع تایید شده توسط مشتری
7-4-2داده های خرید
7-4-3 تصدیق محصول خریداری شده
7-4-3-1 کیفیت محصول ورودی
7-4-3-2 پایش تامین کننده
7-4-3-2 پایش تامین کننده- تکمیلی
7-5 تولید و ارائه خدمات
7-5-1 کنترل تولید و ارائه خدمات
7-5-1-1 طرح کنترل
7-5-1-2 دستورالعمل های کاری
7-5-1-3 تصدیق راه اندازی اولیه کار
7-5-1-2 نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و پیشگویانه
7-5-1-5 مدیریت ابزار تولید
7-5-1-6 برنامه ریزی تولید
7-5-1-7 بازخور اطلاعاتی از خدمات
7-5-1-8خدمات توافق شده با مشتری
7-5-2 صحه گذاری فرآیندهای تولید و ارائه خدمات
7-5-3 شناسایی و رد یابی
7-5-4 اموال مشتری
7-5-4-1 ابزار تولید متعلق به مشتری
7-5-5 نگهداری محصول
7-5-5-1 انبارش موجودی
7-6 کنترل ابزار پایش و اندازه گیری
7-6-1تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری
7-6-2 سوابق تصدیق کالیبراسیون
7-6-3 الزامات آزمایشگاه
7-6-3-1آزمایشگاه داخلی
7-6-3-2 آزمایشگاه خارجی
8-اندازه گیری، تجزیه و تحلیل بهبود
8-1 کلیات
8-1-1 شناسایی ابزارهای آماری
8-1-2 آگاهی از مفاهیم اساسی آماری
8-2 پایش و اندازه گیری
8-2-1 رضایت مشتری
8-2-1 رضایت مشتری- تکمیلی
8-2-2 ممیزی داخلی
8-2-2-1 ممیزی سیستم مدیریت کیفیت
8-2-2-2ممیزی فرآیند ساخت
8-2-2-2-1 ممیزی فرآیند ساخت - تکمیلی
8-2-2-3 ممیزی محصول
8-2-2-4 برنامه های ممیزی داخلی
8-2-2-5 صلاحیت ممیزان داخلی
پایش و اندازه گیری فرآیندها
8-2-3-1 پایش و اندازه گیری فرآیندهای ساخت
8-2-4 پایش و اندازه گیری محصول
8-2-4-1 بازرسی جامع ابعادی و آزمون عملکرد
8-2-4-2 قطعات ظاهری
8-3 کنترل محصول نامنطبق
8-3-1 کنترل محصول نامنطبق- تکمیلی
8-3-1-1 کنترل کمی . کیفی محصول نامنطبق
8-3-2 کنترل محصول بازکاری شده
8-3-3 اطلاعات مشتری
اجازه ارفاقی مشتری
8-3-5 آگاهی از مشکلات در عرصه مصرف
8-4 تجزیه و تحلیل داده ها
1-4-8تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها
8-5 بهبود
8-5-1 بهبود مستمر
8-5-1-1 بهبود مستمر در سازمان
8-5-1-2 بهبود فرآیندهای ساخت
8-5-1-3 طرح بهبود مستمر
8-5-2 اقدام اصلاحی
8-5-2-1 حل مسئله
8-5-2-2 خطا ناپذیر سازی
8-5-2-3 اثر اقدام اصلاحی
8-5-2-4 تجزیه و تحلیل/آزمون محصول مرجوعی
8-5-3 اقدام پیشگیرانه
8-5-3-1 اقدام پیشگیرانه- تکمیلی


کلیات :
1-1- تاریخچه سازمان:

1-2-مقدمه :
این نظامنامه کیفیت به منظور مشخص ساختن سیستم مدیریت کیفیت شرکت شده و در قالب آن چگونگی برآورده شدن نیازمندیهای استاندارد بین المللی ISO9001: 00 در ارتباط با تولید انواع محصولات و مجموعه های خودرو تشریح گردیده است. در این سیستم، به همه اجزای سیستم با نگرشی فرآیندگرا توجه شده است و لذا در این نظامنامه، کلیه فرآیندها و فعالیتهایی که به نحوی بر روی سیستم مدیریت کیفیت موثر میباشند معرفی گردیده اند. بدیهی است که بدلیل ویژگیهای خاص و ماهیت این مدرک (نظامنامه) ، تنها به معرفی اجمالی فرآیندها و بررسی و ارتباط و تعامل میان آنها پرداخته شده و توضیحات کاملتر در برگه های تفضیلی هر فرآیند، روشهای اجرایی مربوطه و همچنین سایر مدارکی که در داخل متن نظامنامه، به آنها اشاره شده ارائه گردیده است.
لازم به ذکر است که دلایل توجیهی برای صرفنظر کردن از برخی نیازمندی های استاندارد مرجع نیز در این نظامنامه آمده است.

دامنه کاربرد:
این نظامنامه در برگیرنده استاندارد ISO9001:2000در شرکت میباشد. ما می خواهیم با استفاده از پیاده سازی این سیستم، الزامات مشتری را در خدمات تولیدی خود فراهم آوریم و در نهایت رضایت مشتری را از طریق بهبود مستمر کیفیت افزایش دهیم. دامنه شمول این نظامنامه، انواع محصولات و مجموعه های خودرو در شرکت می باشد. این سیستم بر پایه الزامات استاندارد بین المللی ISO9001:2000 نهادینه شده و الزامات خاص صنایع خودروسازی ISO/TS 16949:2002 و الزامات مشتری نیز به این الزامات اضافه شده است. و در سطح سازمان پیاده سازی می گردد.



خرید و دانلود دانلود گزارش کار صنایع پلی اتیلن آب اج


دانلود جزوه آموزشی نقشه اهداف با استفاده از مدل BSC شامل 24 صفحه با تخفیف ویژه اورمیاباکس

دانلود جزوه آموزشی نقشه اهداف با استفاده از مدل BSC شامل 24 صفحه با تخفیف ویژه اورمیاباکس

 

 

 

 

 

 

 

عنوان: دانلود جزوه آموزشی نقشه اهداف با استفاده از مدل BSC شامل 24 صفحه با تخفیف ویژه اورمیاباکس

تعداد صفحات: 24

این محصول جزوه آموزشی نقشه اهداف با استفاده از مدل BSC شامل 24 صفحه به فرمت pdf اسلایدوار با نقشه و ... می باشد که با تخفیف ویژه اورمیاباکس در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

 

فهرست

معرفی مدل BSC

روند احساس نیاز به روشی نوین

تاریخچه

اهمیت عملیاتی کردن استراتژی

چرا BSC؟

پلی برای پر کردن شکاف بین استراتژی و عمل

4منظر کارت امتیازی متوازن

رابطه علت و معلولی در منظرهای BSC

ارتباط مدل BSC نقشه استراتژی

مراحل مختلف طراحی نقشه استراتژی

نقشه اهداف

نقشه استراتژی تویوتا

نقشه استراتژی شرکت برق منطقه ای هرمزگان

 

توجه : با تخفیف ویژه اورمیاباکس
پس از انجام مراحل خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود تمامی مراحل را تا دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ اگر نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و دوباره اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال می شود.



خرید و دانلود دانلود جزوه آموزشی نقشه اهداف با استفاده از مدل BSC شامل 24 صفحه با تخفیف ویژه اورمیاباکس


پاورپوینت آموزش کامل اصول طراحی کامپایلر در 245 اسلاید

پاورپوینت آموزش کامل اصول طراحی کامپایلر در 245 اسلاید

 

 

 

 

کامپایلر یا فرودبر (به انگلیسی: compiler) برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌های کامپیوتری است که متنی از زبان برنامه نویسی سطح بالا (زبان مبدأ) را به زبانی سطح پایین (زبان مقصد)، مثل اسمبلییا زبان سطح ماشین، تبدیل می‌کند. خروجی این برنامه ممکن است برای پردازش شدن توسط برنامه دیگری مثل پیونددهنده مناسب باشد یا فایل متنی باشد که انسان نیز بتواند آنرا بخواند. به این علت فرودبر نامگذاری شده است که کد با زبان سطح بالا را به کد زبان سطح پایین تبدیل می کند بدون این که در رفتار کد تغییری حاصل شود. به عمل compilee کردن فرودش گفته می شود.

مهم‌ترین علت استفاده از ترجمه کد مبدأ، ایجاد برنامه اجرایی می‌باشد. برعکس برنامه‌ای که زبان برنامه‌نویسی سطح پایین را به بالاتر تبدیل می‌کند را مترجم‌وارون گوییم.

ترجمه کامل کد منبع برنامه‌ای از یک زبان سطح بالا به کد شیء، پیش از اجرای برنامه را همگردانی یا کامپایل می‌گویند.

به بیان ساده، کامپایلر برنامه‌ای است که یک برنامه نوشته شده در یک زبان خاص ساخت‌یافته را خوانده و آن را به یک برنامه مقصد (Target Language) تبدیل می‌نماید. در یکی از مهم‌ترین پروسه‌های این تبدیل، کامپایلر وجود خطا را در برنامه مبدأ اعلام می‌نماید.

 شمایی از یک کامپایلر

در اولین نگاه، تنوع کامپایلرها ممکن است به چشم نیاید. تعداد بسیار زیادی زبان‌های منبع وجود دارند که دامنه آنها از زبان‌های شناخته شده مانند فرترن وپاسکال تا زبان‌های خاص منظوره گسترده است. زبان‌های مقصد نیز گستردگی متناظر با این زبان‌ها دارند. یک زبان مقصد ممکن است زبان برنامه‌سازی دیگر یا زبان ماشین یا ... باشد.

کامپایلرها به انواع تک‌گذره، چند گذره، باردهی و اجرا، بهینه‌ساز، غلط یاب و ... بسته با عمل انجام شده تقسیم می‌شوند. علی‌رغم این تنوع اعمال اساسی که هر کامپایلر بایستی انجام دهد، مشابه هم می‌باشند.

دانسته‌های ما درباره سازمان‌بندی و نوشتن کامپایلر نسبت به زمانی که اولین کامپایلرها در اوایل دهه ۱۹۵۰ ایجاد شدند، بسیار افزایش یافته است. تخمین تاریخ دقیق ساخت اولین کامپایلر عمل آسانی نیست، زیرا گروه‌های متفاوتی نسبت به ساخت کامپایلرها در آن زمان اقدام نموده‌اند. اولین کارهایی که در ساخت کامپایلرها انجام شد، تبدیل فرمول‌های ریاضی به زبان ماشین بود.

در اواسط دهه ۱۹۵۰ کامپایلرها به عنوان برنامه‌هایی دشوار شناخته شده بودند. اولین کامپایلر فرترن، به عنوان مثال ۱۸ سال زمان برای طراحی صرف نمود. از آن زمان روش‌های سیستماتیک برای استفاده از بسیاری اعمال مهم حین عمل کمپایل ابداع شده‌است. همچنین زبان‌های پیاده‌سازی خوب، محیط‌های برنامه نویسی و ابزارهای نرم‌افزاری مناسب ایجاد شده‌اند. با کمک این پیشرفت‌ها یک کامپایلر را می‌توان حتی به عنوان پروژه درسی در یک ترم تحصیلی دانشجویی طراحی نمود.

تاریخچه

در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی ماشین‌های دارای زبانهای برنامه نویسی رواج یافتند و کامپایلرهای آزمایشی ایجاد شدند. زبان فرترن به سرپرستی جان باکوس در شرکت آی‌بی‌ام به عنوان اولین کامپایلر کامل در سال ۱۹۵۷ تولید شد. کوبول اولین زبان کامپایلی با معماری چندگانه در سال ۱۹۶۰ تولید شد. در طی دهه ۶۰۰ کامپایلرهای زیادی تولید شد اما بر روی کیفیت کامپایلرها کمتر فکر می‌شد. هم‌زمان با تکامل زبان‌های برنامه سازی و افزایش قدرت کامپیوترها، کامپایلرها هرچه بیشتر پیچیده می‌شدند.

یک کامپایلر خود برنامه‌ای است که توسط زبان پیاده‌ساز تولید شده‌است. اولین کامپایلر خود محور که می‌توانست کد خود را کامپایل کند برای زبان Lisp و توسط Hart و Levin در سال ۱۹۶۲ و درمؤسسه فناوری ماساچوست ایجاد شد. در دهه ۷۰ از زبانهای سطح بالایی مثل پاسکال و سی جهت نوشتن کامپایلرها استفاده شد. ساخت کامپایلرهای خود محور دارای مشکل راه‌اندازی است، چونکه هر کامپایلری باید توسط کامپایلر نوشته شده‌ای به زبان دیگر کامپایل شود یا برای این مشکل دست به دامن مفسری بشود.

ساختار کامپایلرها و کامپایلر بهینه‌ساز امروزه بخشی از برنامه درسی دانشجویان کامپیوتر است. برخی کامپایلرها به منظور آموزشی برای زبان‌های برنامه نویسی تولید می‌گردد. مثلاً کامپایلر PL/۰ توسط Niklaus Wirth برای آموزش در دهه ۱۹۷۰۰ به کار رفت. به علت سادگی و دلایل زیر هنوز برای آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد:

توسعه گام به گام برنامهبه کار گیری پارسرهای بازگشتیاستفاده از EBNF جهت تعریف نحو زباناستفاده از P-Code در جریان تولید کد خروجی قابل حملنمایش T-diagram جهت تعارف رسمی

در تاریخچه کامپایلر سه دوره می‌توان در نظر گرفت:

از ۱۹۴۵تا۱۹۶۰:تولید کد

در این دوره، زبانها به تدریج به وجود آمدند و ماشینها چندان متعارف نبودند. مسئله این بود که چگونه باید کدی را برای یک ماشین تولید کرد. با توجه به اینکه برنامه نویسی به زبان اسمبلی رواج داشت، این مسئله وخیمتر شد. استفاده از کامپایلر، برنامه نویسی خودکار نامیده شد. طرفداران زبانهای سطح بالا می‌ترسیدند که کد تولید شده نسبت به زبان اسمبلی کارایی چندان نداشته باشد. اولین کامپایلر فرترن (شریدان ۱۹۵۹) به خوبی بهینه‌سازی شد.

از ۱۹۶۰تا۱۹۷۵:تجزیه کردن

در دهه‌های ۱۹۶۰و۱۹۷۰ زبانهای برنامه‌سازی جدید به وجود آمدند و طراحان زبان معتقد بودند که طراحی سریع کامپایلر برای زبان جدید، مهم‌تر از وجود کامپایلری با کد کارآمد است. بدین ترتیب، در ساخت کامپایلر به پردازشگر جلویی تأکید شده‌است. در همین زمان، مطالعه زبانهای رسمی، تکنیکهای قدرتمندی را برای ساخت پردازشگر جلوی، بخصوص تولید تجزیه کننده به وجود آورد.

از ۱۹۷۵ تاکنون:تولید کد و بهینه‌سازی کد

از ۱۹۷۵ تاکنون، تعداد زبانهای جدید و انواع ماشین مختلف کاهش یافت در نتیجه نیاز به کامپایلرهای سریع و ساده یا سریع و ناقص برای زبانها یا ماشینهای جدید، کاهش یافت. بزرگ‌ترین آشفتگی در طراحی زبان و ماشین خاتمه یافت و افراد خواستار کامپایلرهای قابل اعتماد، کارآمد و با واسط کاربر مناسب شدند. بدین ترتیب، توجه کیفی به کد بیشتر شد زیرا با تغییر اندکی که در ساختار ماشینها ایجاد می‌شود، طول عمر کدها افزایش می‌یابد. در همین دوره، مدلهایی در برنامه نویسی به وجود آمدند که برنامه نویسی تابعی، منطقی و توزیعی نمونه‌های از این مدلها هستند، خواسته‌های زمان اجرای این زبانها نسبت به زبانهای دستور، افزایش یافت.

انواع کامپایلرها

راه‌های مختلفی جهت دسته‌بندی کامپایلرها وجود دارد مثلاً می‌توان آنها را با توجه به ورودی، خروجی، ساختار داخلی و یا رفتار زمان اجرای آن تقسیم‌بندی کرد.

کامپایلرهای Native و cross

اکثر کامپایلرها به دو دسته Native و Cross تقسیم می‌شوند. کامپایلرهایی که به منظور اجرای برنامهها کدهای باینری را تولید می‌کنند، کامپایلرهایی با کد محلی یا Native گوییم چرا که تنها درکامپیوترهای یک نوع با سیستم‌عاملهای یکسان قابل به کارگیری است. از طرف دیگر ممکن است کامپایلرها کدهای باینری را تولید کنند که در سیستم‌های مختلف قابل اجرا باشد. به این دسته از کامپایلرها که وابستگی به سخت‌افزار ندارند، کامپایلرهای عبوری یا Cross گوییم. برای این نوع کاپایلرها تنها کافی است برای بار اول سخت‌افزار را به آن معرفی نمود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کامپایلرهای عبوری مفیدتر هستند. این تقسیم‌بندی برای مفسرها به کار نمی‌رود جونکه آنها از نمایش دودویی برای اجرای کد خود استفاده نمی‌کنند. ماشین‌های مجازی در هیچ‌یک از این دسته‌بندی‌ها نمی‌گنجد. هر گاه در ماشین‌های مجازی یکسان قابل اجرا باشد می‌توان آنرا Native و هرگاه کامپایلر قادر به تولید خروجی برای پلت فورم‌های مختلف باشد آنرا Crosss گوییم.

کامپایلرهای تک فاز و چند فاز

فاز بندی کامپایلرها که در پشت زمینه به محدودیت‌های منابع سخت‌افزاری وابسته‌است. در نتیجه کامپایلرها به مجموعه برنامه‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند هر یک بخشی از عمل ترجمه یا آنالیز را برعهده می‌گیرند. کامپایل تک فازی به نظر مفید می‌آید، چراکه سریعتر است. زبان پاسکال از این امکان استفاده می‌کند. اما مشکل اینجا است که اگر اعلان جلوتر از دستور به کارگیری باشد، چه کار باید کرد؟ برای حل این مشکل می‌توان در فاز اول اعلان‌ها را مشخص کرد و در فاز بعد عمل ترجمه را انجام داد. عیب دیگر کامپایلر تک فازی دشواری بهینه‌سازی کدهای زبان سطح بالا می‌باشد. همگردان یک‌گذره (One-Pass Compiler) کامپایلری است که برای تولید کد ماشین، تنها یک مرتبه متن برنامه را می‌خواند. دستور برخی زبان‌ها به گونه‌ای است که تولید همگردان یک‌گذره برای آنها غیرممکن است. مجموعه همگردان‌های گنو یا Gnu complier colection یا به صورت مخفف GCCC مجموعه‌ای از همگردان‌های آزاد برای زبان‌های برنامه نویسی است. تقسم بندی کامپایلرها به برنامه‌های کوچکتر تکنیکی است که همچنان مورد بحث محققان است. در این نوع دسته‌بندی کامپایلرها، انواع دیگری نیز وجود دارد:

کامپایلر مبدأ به مبدأ که کدی با زبان سطح بالا را دریافت می‌کند و خروجی آن نیز زبان سطح بالا می‌باشد. مثلاً موازی سازی خودکار کامپایلر در مواردی که به طور تکراری در برنامه ورودی وجود دارد و سپس تغییر شکل دادن کد و نوشتن کد یا ساختار زبانی موازی (برابر) با آن. (همچون دستور DOALL در فورترن).کامپایلر Stage که به زبان اسمبلی برای ماشین نظری ترجمه می‌کند. مثلاً در پرولوگماشین پرولوگ معمولاً ماشین انتزائی (WAM) خوانده می‌شود. بایت کدهای جاوا و Python زیر مجموعه‌ای از این دسته‌اند.کامپایلر زمان اجرا، برای سیستم‌های Smalltalk، Java و زبان‌های میانه(CIL) در محصولات NET. استفاده می‌شود.زبانهای تفسیری و کامپایلی

بسیاری از افراد زبانهای سطح بالا را به دو دسته تفسیری و کامپایلی تقسیم می‌کنند. کامپایلرها و مفسرها روی زبان‌ها عمل می‌کنند نه زبانها روی آنها! مثلاً این تصور وجود دارد که الزاماً BASIC تفسیر می‌شود و C کامپایل. اما ممکن است نمونه‌هایی از BASIC یا C ارائه شود که به ترتیب کامپایلری و تفسیری باشد. البته استثناهایی نیز وجود دارد، مثلاً برخی زبانها در خصوصیات خود این تقسیم‌بندی را مشخص کرده‌اند(C کامپایلری است یا SNOBOL۴ و اکثر زبانهای اسکریپتی که کد منبع زمان اجرا دارند تفسیری می‌باشد).

طراحی کامپایلرها

تقسیم‌بندی پروسه‌های کامپایل به مجموعه‌ای از فازها مورد حمایت پروژه کامپایلری ((تولید کامپایلرهای باکیفیت))(PQCC) از دانشگاه Carnegie Mellon قرار گرفت. در این پروژه اصطلاحات جلو بندی، میان بندی (امروزه به ندرت به کار می‌رود) و عقب بندی معرفی شد. اکثر کامپایلرهای امروزی بیش از دو فاز دارند. جلوبندی معمولاً با پردازش املایی و معنایی شرح داده می‌شود. عقب بندی شامل تبدیل نوع و بهینه‌سازی‌های مختلف می‌باشد. سپس کد برای آن کامپیوتر خاص تولید می‌شود. استفاده از جلوبندی و عقب بندی این را ممکن می‌کند که جلوبندی‌های مختلفی برای زبانهای مختلف وجود داشته باشد و عقب بندی‌های مختلفی نیز برای CPUهای مختلف.

جلو بندی

جلوبندی به منظور تولید کد میانی یا IR از کد مبدأ استفاده می‌شود. جلوبندی معمولاً جدول نمادها را مدیریت نموده و یک نگاشتگر ساختمان داده‌ای، هر نماد را از درون کد مبدأ به اطلاعات مربوط به آن مثل نوع و دامنه تعریف آن نگاشت می‌شود. این امر در چند فاز انجام می‌گردد:

خط نوسازی. زبانهایی که اجازه تعیین فضای اختیاری برای شناسه‌ها را می‌دهند قبل از عمل تجزیه نیاز به فاز اضافی دارند که کد ورودی را به صورت متعارفی برای تجزیه گر آماده کند. Algol، Coral۶۶، Atlas Autocode وImp نمونه‌هایی از این زبانه هستند که به خط نوسازی (Line Reconstruction) نیازمند است.پیش پردازش. برخی زبانها همچون C احتیاج به فاز پیش پردازش برای جایگزینی شروط کامپایل و ماکروها دارند. در زبان C فاز پیش پردازش شامل مرحله تحلیل لغوی می‌شود.تحلیل لغوی کد متنی مبدأ را به اجزای کوچکی که نشانه(token) نامیده می‌شود می‌شکند. هر نشانه واحد ساده‌ای از زبان است مثل کلمات کلیدی و نام نمادها. نحو نشانه‌ها نوعاً یک زبان باقاعده است، بنابراین یک ماشین حالت متناهی که برپایه یک عبارت باقاعده بنا می‌شود می‌تواند جهت شناخت آن استفاده شود.تحلیل نحوی شامل تجزیه کردن نشانه‌های مرتب جهت شناخت ساختار نحوی زبان می‌باشد.تحلیل معنایی فازی است که معنای برنامه را جهت رعایت قوانین زبان بررسی می‌کند. یک مثال برای این فاز کنترل نوع است.عقب بندی

گاهی مرحله عقب بندی با مرحله تولید کد اشتباه گرفته می‌شود. اما می‌توان گفت که عقب بندی به مراحل چند گانه زیر تقسیم می‌شود:

تحلیل کامپایلر: این پروسه برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از نمایش میانی فایل‌های ورودی می‌باشد. تحلیلگر نوعی تعاریف مختلفی دارد همچون تحلیلگر حلقوی، تحلیلگر وابسطه، تحلیلگر مستعار، تحلیلگر اشاره‌ای یا غیره می‌باشد. تحلیل دقیق زیر بنای هر کامپایلرهای بهینه‌است. گراف فراخوانی و نمودار جریان کنترل معمولاً در فاز تجزیه تولید می‌گردد.بهینه‌سازی: نمایش میانی زبان به معادل‌های پر سرعت تر با شکل‌های کوتاه تری تبدیل می‌گردد. از بهینه‌سازهای محبوبتر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: توسعه درون خطی، حذف کدهای مرده، انتشار ثوابت، تبدیل حلقهها، تخصیص‌های ثباتی و موازی سازی خودکار.تولید کننده کد: زبان میانی تغییر کرده به زبان خروجی مثل زبان ماشین ترجمه می‌شود. این شامل تخصیص منابع و تصمیمات ذخیره‌سازی است، مثلاً اینکه کدام متغیر به رجیسترها یا حافظه اختصاص یابد و گزینش و زمانبندی دستورات مناسب ماشین.

«البته در ابتدای امر که درباره زبانهای تفسیری و کامپایلری گفته بودند باید خاطر نشان کرد که زبانهای تفسیری خط به خط خوانده شده و اجرا می‌گردد در حالیکه در کامپایلری ابتدا تمام برنامه ترجمه شده و سپس اجرا می‌گردد پس در زمان اجرا سرعت اجرا شدن زبانهای کامپایلری بیشتر است. اما کشف و تصحیح خطا در تفسیری بهتر و راحت تر است.»

همگردان‌های نمونهمجموعه همگردان گنو

GCC از ابتدا مخفف Gnu C Compiler بود ولی از زمانی که توانست زبانهای دیگری غیر از C از قبیل C++،Ada،Java،Objective C و Fortran را کامپایل کند به Gnu Compiler Collection تغییر نام داد. پدید آورنده اصلی GCC ریچارد استالمن است کسی که بنیانگذار پروژه Gnu محسوب می‌شود. نخستین نسخه GCC در سال ۱۹۸۷ انتشار یافت که یک پیشرفت مهم محسوب می‌شد زیرا محصول جدید اولین کامپایلر بهینه‌سازی شده قابل حمل ANSI C به عنوان یک نرم‌افزار آزاد محسوب می‌شد. در سال ۱۹۹۲ نسخه ۲٫۰ کامپایلر GCC عرضه شد. نسخه جدید قابلیت کامپایل کدهای ++C را نیز داشت. در سال ۱۹۹۷ یک انشعاب آزمایشی در GCC به نام EGCC به منظور بهینه‌سازی کامپیایلر و پشتیبانی کامل تر از ++C ایجاد شد. در ادامه EGCC به عنوان نسل بعدی کامپایلر GCC پذیرفته شد و تکامل آن باعث انتشار نسخه سوم GCC در سال ۲۰۰۴ گردید. چهارمین نسخه از کامپایلر GCC در سال ۲۰۰۵ عرضه شد.



خرید و دانلود پاورپوینت آموزش کامل اصول طراحی کامپایلر در 245 اسلاید


مقایسه تصویر بدنی زنان متقاضی، با سابقه عمل جراحی زیبایی و عادی(مقاله1395)

این مقاله در 8 صفحه به صورت مختصر و مفید به بررسی مقایسه تصویر بدنی زنان متقاضی با سابقه عمل جراحی زیبایی و عادی می پردازد. و به دانشجویان رشته های مشاوره، روانشناسی،علوم تربیتی ، روانشناسی و جامعه شناسی گروههای اجتماعی پیشنهاد می شود.



خرید و دانلود  مقایسه تصویر بدنی زنان متقاضی، با سابقه عمل جراحی زیبایی و عادی(مقاله1395)