پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند
روش نمره گذاری و تفسیر:
و از همه مهمتر
منبع
دانلود مقاله قلعه تپه یا تل داراب در شهرستان ابهر
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 15
فهرست و پیشگفتار
در حال حاضر اطلاعات باستان شناسی ، از استان زنجان و شهرستان های آن بسیار محدود می باشد . این نقطه نسبت به نقاط کشور تا حدودی به دور از فعالیتهای باستان شناختی ، بررسی و کاوش بوده است . این مقاله حاصل بررسی 10 روزه در قلعه تپه یا تل داراب در شهرستان ابهر می باشد این محوطه در مقاله ها و انتشارات پیشین بیشتر از آن ، با استقرارهای دوره تاریخی و اسلامی معرفی شده است . نگارنده طی چند بازدید از تپه در سال 83 و 84 با چند قطعه سفال متعلق به دوره های استقراری آهن و یک تراشه ( flake ) از محوطه اطراف تپه مواجه می شود و همین نکته آغازی شد برای مشخص کردن فاصله تقریباً 500 متری این تپه جریان است و این نکات از لحاظ جغرافیایی و زیست محیطی در دوره های گذشته بسیار حائز اهمیت بوده است . به همین منظور در تیر ماه 1384 با هماهنگی اداره میراث فرهنگی ابهر کار بررسی آغاز گردید ...
- موقعیت جغرافیایی
- پیشینه پژوهشهای باستان شناختی قلعه تپه
- سفال
-سفالهای دوره اسلامی :
- دیگر یافته ها :
-یافته های سنگی ( مصنوعات سنگی ) :
- توصیف یافته های سنگی :
References:
- سپاسگزاری :
- نتیجه گیری :
- کتاب شناسی
فارسی :
انگلیسی :
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه :7
بخشی از متن مقاله
مقدمه
ما در اینجا تاریخچه کاملی از تفکر جامعه شناسی در مورد ورزش و فراغت را ارایه نمی کنیم، اما تا اندازه ای تاریخچه ای گزینشی از برخی سنن اصلی تفکر اجتماعی که از انبوهی از پژوهش ها در جامعه شناسی ورزش و فراغت، آگاهی داده است. برخلاف شرایط چشم اندازی یا چارچوبی، کلمه سنت، عمداً در این فصل به کار رفته است، زیرا این کلمه چیزی بیش از مفهوم تغییر و نیز استمرار را در درون و مابین شیوه های گوناگون اندیشیدن در مورد ورزش و فراغت حمل می کند. ما بر این عقیده بوده ایم که احتمالاً فهم موقعیت های گوناگون اجتماعی و سیاسی به عنوان احاطه بر سنن گسترده تفکر اجتماعی، مفیدتر از فهم منطقی مثال ها و مسائل غامض صحه گذاشته شده است. بالاتر از همه، دیگر اینکه این کتاب برای تمام دانش آموزان فارغ التحصیل نشده و فارغ التحصیلی نوشته شده که طی سالیان، از ما و دیگران، موضوع واحدی را خواسته اند که نه تنها آنان را به تئوری جامعه شناسی بلکه به جامعه شناسی ورزش و فراغت معرفی می کند. ممکن است عده ای تصور کنند که ما شکست خورده ایم، لیکن اعتقاد ما بر آن است که در حالی که تعدادی از موضوعات تخصصی مایل به انعکاس سنن خاص تفکر اجتماعی بوده اند، هیچ موضوع کلی، مبادرت به تسخیر وسعت نظر همزمان تفکر جامعه شناسانه در مورد ورزش و فراغت نکرده است.
به گفته تحلیل گرانه، به مدت ربع قرن و شاید بیشتر، مناظره جامعه شناسانه ای در مورد ورزش و فراغت وجود داشته است.
در واقع مدت ها پیش از قرن نوزدهم، تفکر جامعه شناسانه (کامت، اسپنسر، مارکس) در جستجوی تعریف اجماعی، هم از دیدگاه جامعه به عنوان ساختار پیچیده کلی و هم نسبت آن با مؤسسات خاص بود، آدام فرگوسن، در مورد ورزش به عنوان مؤلفه ضروری زندگی شهری گفتگو نمود1. فرگوسن از نوشتجات قرن هجدهم، ورزش را به عنوان گونه ای از مراسم اشتراکی کشف کرد که از طریق آن می شد انسجام اجتماعی را نشان داد. در مورد مارکس، جامعه کمونیست. فرصتی ارائه کرد تا صبحگاهان به شکار بپردازد و بعد از ظهر ماهی بگیرد و عصر گوسفند پرورش دهد. دورکیم، مراسم مذهبی خاصی را به عنوان رسیدن به “نمای بیرونی تفریح” استنباط نمود2.
اظهار عقیده کرده اند که ورزش و فراغت، موضوعات جنبی و حتی به معنی درخواست جامعه شناسانه بوده اند. پژوهش برای این فصل، درگیری با بسیاری از موضوعات کلاسیک جامعه شناسانه را ایجاب می کند و در حالی که کسی نمی تواند بگوید که آیا وبر فوتبال بازی کرده، یا رزا لوکزامبوگ از نقاشی لذت برده، یا آدام فرگوسن شینتی تماشا کرده، بدیهی است که مارکس، وبر، دورکیم، سیمل و دیگران همگی به ورزش و فراغت به عنوان هیچ چیزی جز موضوعی جنبی نگاه نکردند. در یک یادداشت معاصرتر نه تنها می دانیم که آنتونی گیدتر از باشگاه فوتبال تاتنهام هات سپر حمایت می کند و می دانیم که مدیر کنونی شورای پژوهشی علوم اقتصادی و اجتماعی از ؟؟ حمایت میکند. اما مهمتر آنکه ورزش و فراغت و همچنین در سنن معاصر افکار اجتماعی و سیاسی نظیر فمینیسم، پستمدرنیسم، جامعه شناسی تصویری و مطالعات فرهنگی که فقط نام چند تا را به عنوان مثال آوردیم به تصویر کشیده شده اند. همچنین کوشیده ایم تا نشان دهیم که چگونه تحقیقات ورزش و فراغت، به فهم موضوعات جامعه شناسانه معاصر نظیر، بدن، جهانی سازی، فضای اجتماعی، مذهب، محیط زیست، مصرف، احساسات، ملیت گرایی و هویت فرهنگی کمک کرده است.
بی تردید، برنامه ریزی های بیشماری به رشد علاقه مندی به جامعه شناسی ورزش و فراغت کمک کرده است. لیکن به نظر می رسد که حداقل سه سری ملاحظات از اهمیت قاطعی برخوردار بوده اند.
متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.
دانلود فایل
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداددصفحه:15
موضوع طرح :پروار بندی گوساله
ظرفیت : هفتاد و پنج راس در هر دوره ( یکصد و پنجاه راس در سال )
محل اجرای طرح : قابل اجرا درکلیه مناطق کشور
سرمایه گذاری کـل: 24/820 میلیون ریال
سهم آوردة متقاضی: 24/90 میلیون ریال
سهم تسهیلات: 730 میلیون ریال
دورة بازگشـت سرمایه: 23 ماه
میزان اشتغال زایی : 11 نفـر
مقــــدمه :
نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخشی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، گرچه در سالهای اخیر جایگزینهایی برای گوشت قرمز معرفی شده ولیکن طعم ومزة گوشت کماکان این محصول را بدون رقیب نگهداشته است. با عنایت به اینکه جمعیت دامی یک کشور سرمایه ملی محسوب می گردد تداوم تولید و استفاده صحیح از فراورده های آن حیاتی می باشد. بنا بر این تولید گوشت قرمز باید چنان باشد که علاوه بر امکان تداوم تولید، صیــانت از جمعیت دامی کشــور را بعنوان یک سرمایة ملی و استفادة بهیــنه از فـرآورده های آن را میســر سازد.
افزایش جمعیت کشور در سالهای اخیر و به تبع آن افزایش مصرف فرآورده های غذایی موجب شده است که روشهای سنتی استحـصال مواد غذایی اعم از کشاورزی و دامداری کارآیی خود را از دســـت بدهند. از ســـوی دیــگر با توجه به نیاز حیــاتی انســـان به پروتئیـــن وهمچنین سیاستهــای دولت جمهـوری اســلامی مبنی بر لزوم خودکفـایی و عدم وابستگـی به بیگانگان در تامین مواد غذایی اساسی مورد نیاز شـــهروندان،درگام نخســت و دستـــیابی به بازار های خارجی منطـقه ای و فــرا منطـقه ای، در گام بعدی، بکارگیری روشــهای علمی نوین اهمیت روزافــزونی یافته اسـت.
طرحهای دامپروری خصوصا پرورش گاو و گوسفند با روشهای علمی و درقالب واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی موجبات دستیابی به تولید اقتصادی و بهداشتی فراورده های دامی را فراهم می آورد. با اجرای این گونه طرحها علاوه بر تامین پروتئین دامی جوامع در حال رشد، راندمان تولید افزایش یافته و از امکانات بالقوه و بالفعل محلی و منطقه ای استفاده بهینه به عمل می آید مضافاً اینکه باعث ایجاد اشتغال مولد گردیده و سوددهی معقولی را برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت. ضمن اینکه این طرح دارای این قابلیت میباشد که در قالب تعاونی های بانوان به مرحله اجرا درآید.
جزوه ساختمان گسسته رشته مهندسی کامپیوتر
توضیحات محصول : کتاب های خلاصه منابع رشته مهندسی کامپیوترگرایش هوش مصنوعی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست با پاسخنامه تشریحی برای کنکوریها
فصل اول: حساب گزارهها
تعریف: در یک استدلال هر یک از عبارات استفاده شده برای رسیدن به نتیجه را فرض یا مقدم و عبارت آخر را نتیجه یا تالس . مینامیم
* یک استدلال زمانی معتبر است که اگر فرضهای آن درست باشد نتیجه درست است.
* جملات یا راست هستند یا دروغ ولی هرگز نمیتوانند هم درست باشند هم دروغ. چنین جملاتی را گزاره می . نامیم
قاعده طرد شق ثالث گزارهای که دروغ نیست، پس راست است و برعکس.
گزاره: یک جمله خبری است که یا راست است یا دروغ ولی نه هر دو.
قضیه: گزارهای که راست بودن آن را در یک سیستم ریاضی بتوان ثابت کرد.
تشکیل گزارههای جدید از روی گزارههای قبلی (حروف پیوندی مبنا):
- حرف پیوندی «و»، «عطف»، « Ù »: زمانی راست است که هر دو راست باشد.
- حروف پیوندی «یا»، «فصل»، « Ú »: زمانی راست است که یکی از گزار . هها راست باشد
- نقیض «~»، یا نفی یک گزارهها: ارزش گزاره اول را نفی . میکند
- جدول درستی: روشی برای تجزیه و تحلیل ارزشهای گزارهها
n نکته: در نوشتن جدول درستی اگر گزارهای مبنا داشته باشیم
2 . ترکیب داریم
مراحل : ارزیابی
-1 داخلیترین پرانتز
-2 عمل
Ú و Ù عمل 3-
گزاره راستگو: ارزش درستی گزارههای مبنای تشکیل دهنده آنها همواره راست باشد.
نکته: دو گزاره را به طور منطقی هم ارز گوییم اگر به ازای هر ترکیب همسان از ارزش گزارههای مبنای تشکیل دهنده آنها مقـادیر
درستی داشته باشد. (با گزار ه های همارز میتوان گزارههای پیچیده را با گزارههای ساده جایگزین کرد) = p q
گزاره ( های شرطی R p q ): گزاره ی p را مقدم و q را تالی مینامیم و این گزاره زمانی نادرست است که مقدم درست ولی تالی
نادرست باشد.
p ® q º~ p Ú q º~ q ® Ù ~ p(p ~ q) :قضیه
تعاریف شرطی:
اگر p آنگاه q
p اگر q
q اگر p
p شرط کافی برای q . است
q شرط لازم برای p . است.
مطالب تکمیلی فصل اول
منطق ریاضی
منطق: به مجموع ۀ قواعدی که به کمک آنها بتوان اعتبار یک استدلال را مشخص نمود «منطق» گفته میشود. در منطـق صـحبت
از مطالبی است که درست (True) و یا نادرست (False ) میباشند. در جبر عادی، متغیرها روی دامنهای از اعداد تعریـف مـیشـوند
ولی در منطق، متغیرها دامن هشان مجموعۀ {F,T} میباشد که مخفف کلمات True و False . هستند
گزاره: جملهای خبری که بتوان به آن ارزش درست یا نادرست داد گزاره نامیده میشود. گزارهها معمولاً با حروف بـزرگ انگلیسـی
بجز F,T نشان داده میشوند و به آنها «گزاره نما» (متغیر گزارهای) گفته می . شود
جبر گزارهها
گزارة ساده: گزارهای که قابل تجزیه به گزارههای کوچکتر نبوده و خود مستقلاً دارای ارزش T یا F . باشد
گزارة مرکب: از دو یا چند گزار ة ساده تشکیل میشود که با «رابطهای منطقی» با هم ترکیب شد . هاند
رابط منطقی (لفظ پیوند دهنده): مجموعهای از عملگرها میباشند که برخی بر روی یک گزاره عمل میکنند و بعضی بین دو یا
چند گزاره واقع شده و بسته به T یا F بودن هر گزاره، حاصل T یا F را برای ترکیب بدست آمده، تعیین می . نمایند .
تستهای فصل اول
-1 برای فرمول گزاره ای (P « Q) « (P ÙQ) Ú Ù (P ~ Q) مجموع مینترم ( ها PDNF) و حاصل ضرب ماکسـترمهـا
(PCNF) چیست؟
ندارد وجود . PCNF و å(o,1,2 3, ) (2 ندارد وجود . PDNF و Õ(o,1,2 3, ) (1
Õ(1 3, ) و å(o, )2 (4 å(0,2) , =Õ(1 3) (3
-2 در منطق گزارهها ..........
1) هر گزاره راستگو (tautology) یک قضیه نیست.
2) هر قضیه یک گزاره راستگو (tautology) است و بالعکس.
3) هر قضیه یک گزاره راستگو (tautology) نیست.
4) در مورد راستگویی یک قضیه چیزی نم . یتوان گفت
-3 فرض کنید {h : p , ®{o 1 یک تابع ارزش باشد. و A گزار های باشد که h(A) =1 . در این صورت:
A (1 همیشه صادق است. A ~ (2 همیشه صادق نیست.
A (3 ~ همیشه صادق است. 4 ) نمیتوان چیزی درباره A ~ . گفت
.......... ~ (p ®~ p) گزاره 4-
1) همیشه صادق است. 2 ) با p . معادل است 3) همیشه کاذب است. 4) با p ~ . معادل است
-5 صورت نرمال عطفی (CNF) فرمول (p « q) ~ عبارتست از: ......... .
~ p q Ù (2 ~ ((p ® q) Ù ®(q p)) (1
(p Ú q) Ù Ú (~ p ~ q) (4 (p ® q) Ù ® (~ p ~ q) (3
{po o ® p1,p1® p2,p2® ® p3 3 ,p p } ههای گزار مجموعه 6-
1) سازگار نیست.
2) بستگی به صدق یا کذب ات مهای p1 و p2 و p3 . دارد
.3) سازگار است
4) بستگی به صدق یا کذب اتم p o دارد.
-7 علامت [p[x / t یعنی در فرمول p، در صورت امکان، ترم t را به جای متغیـر x جانشـین کنیـد. در ایـن صـورت
:از عبارتست ($ < x(y x))[y/ x]
" < y(y x) (4 " < y(x y) (3 $ < x(x x) (2 $ < x(y x) (1
نوع فایل:PDF
سایز:2.72 mb
تعداد صفحه:170