مدت زمان مدیدی است که سودمندی هزینه یابی جذبی کامل در مقایسه با هزینه یابی متغیر مورد بحث و مجادله بسیاری قرار گرفته است. در اکثر موارد اختلاف نظرات ناشی از جستجوی روشی با "برتری نظری" برای ارزش گذاری موجودی و اندازه گیری سود جهت گزارش گری مالی برون سازمانی است . نگاه ما نسبت به این موضوع بسیار متفاوت است ما نه به دنبال گزینش رقمی "حقیقی "برای ارزش موجودی هستیم و نه میخواهیم در مورد رقم حقیقی سود ویژه بحث کنیم. پس از در نظر گرفتن منافع و مخارج هر یک از روش های هزینه یابی ما ان رقمی را به عنوان بهای تمام شده می پذیریم که برای تصمیم گیری برازنده تر و مناسب تر باشد.
تعداد :44 صفحه
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده بودن مقالات و ظاهر زیبای آنها می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا باز کنید
فرمت فایل word: (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات : 28 صفحه
پیشگفتار
با وجود پیشرفتهای شگرفی که در قرن اخیر نصیب علم پزشکی شده است و با وجود تحولات فوق العاده ای که در این رشته از علم به وجود آمده است درباره اخلاق پزشکی بویژه در کشور ما مطالب و کتاب های کمتری نوشته شده و کمتر به صورت درس و سخنرانی به دانشجویان ارائه شده است .
هدف نهائی علم پزشکی پیشگیری و درمان بیماری ، آسوده کردن دردمندان و رهائی آنان از چنگال بیماری است . این امر تنا با دانستن فرمولهای پزشکی و آشنائی با قواعد و قوانین بیولوژی ، فیزیولوژی ، پاتولوژی و غیره میسر نیست زیرا پزشک تنها با بیماری طرف نیست ، بلکه با بیمار نیز که یک انسان است طرف می باشد . انسان دارای اخلاق ، صفات و حالات متفاوت است حتی یک فرد ممکن است در زمانهای مختلف واکنش های گوناگون به عوامل مختلف نشان بدهد .زشک باید پیش از درمان بیماری ، خود بیمار را بشناسد و به روحیات و کیفیات خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی وی آشنا باشد . پزشک با آشنا بودن به تمام رموز و آداب و اخلاق پزشکی و با بکاربردن آنها می تواند اعتماد بیمار را جلب کند و به نتیجه مطلوب که همان بهبود بیماری است برسد .
در حالیکه پزشک باید تمام بیماران را صرفنظر از نژاد ، جنس ، قبیله و افکار سیاسی آنان به یکسان درمان کند ، اگر اعتقاد عمیق به مبانی دین و مذهب داشته باشد و اصول اخلاقی خود را بر پایه آن قرار دهد محققاً از پزشک دیگری که چنین اعتقادی ندارد در درمان بیماران موثرتر و موفق تر خواهد شد بویژه در عصر ما که اخلاق عمومی اکثر ملل عالم تنزل فاحش پیدا کرده است . اگر پزشکی بخواهد در امر پزشکی بویژه درمان موفق گردد باید عمیقاً معتقد به اصول و قوانین اخلاقی باشد .
پزشک نمی تواند خود را متصف به اخلاق پزشکی نکند . اگر چنین باشد نمی تواند به استانداردهای اخلاقی قسم نامه بقراط وفادار بماند و به بیماران خود خدمات ارزنده ای ارائه نماید . وضع خدمات پزشکی طوری است که بدون فداکاری ، صمیمیت ، خلوص نیت و تفاهم با بشر دردمند و ضعیف نمی توان موفق شد . تمام مراحل تشخیص و درمان احتیاج به یک اخلاق عالی و روحی متعالی دارد .اگر پزشک خود موازین اخلاقی را رعایت ننماید نمی تواند راهنمای اخلاقی خوبی برای بیمارانی باشد که صرفاً برای مسایل اخلاقی به وی مراجعه می کنند . مسائل بیماران همیشه جسمی نیست بلکه اخلاقی و روحی نیز هست اگر پزشکی این مسائل را سرسری بگیرد و یا به علت کثرت بیماران ، به آنها توجه نکند نمی تواند در بیمار نفوذ روحی داشته باشد و بیمار پس از اخذ یک نسخه مفصل اگر با نارحتی روحی از پزشک خداحافظی کند قطعاً به نتیجه مطلوب نخواهد رسید .
و نهایتاً اینکه اساس شغل پزشکی خدمت شریف به بشریت توام با حفظ احترام و عزت بیمار است . پزشک باید خود را لایق احترام و اعتقادی که بیماران به او قائلند ، بنماید . پزشک باید بطور دائم در تلاش و کوشش برای بالا بردن سطح معلومات و مهرات خود باشد و این معلومات را به نحو مطلوب در خدمت بیماران و سایر همکاران خود قراردهد
لینک پرداخت و دانلود پایین مطلب فرمت فایل : word تعداد صفحه : 35
دلایل ظهور سیستم های Application server :
دلیل توسعه و بسط این سیستم ها در پاسخگویی گروههای عظیمی از کاربران نهفته است. توسعه دهندگان احتیاج به ابزاری داشتند که بتواند کلیه منابع سطح پایین مورد استفاده برنامه های کاربردی اینترنت را در قالبی منسجم و قابل استفاده کپسوله کند. به گونه ایی که ایجاد برنامه های کاربردی محاوره ایی و کار آمد، برای اینترنت به راحتی ممکن شود.
دانلود پاورپوینت تحلیل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج 48 اسلاید
- مطالعه بازار و پیش بینی فروش :
اصولأ قبل از انجام هر گونه فعالیتی در رابطه با طرح ریزی یک واحد صنعتی ؛ بایستی محصول یا محصولات مشخصی را جهت تولید در آینده انتخاب نمود . در این مرحله ابتدا برای انتخاب محصول بهینه لازم است تا تعدادی ازمحصولات قابل تولید را با یکدیگر مقایسه کرده و پس از تعیین بهترین محصول جهت تولید ؛ به جمع آوری اطلاعات اولیه بیشتری در مورد بازار آن محصول پرداخت .
بازار هر محصول بستگی به میزان عرضه آن محصول ( مقدار تولیدات داخلی بعلاوه واردات ) و نیز به میزان تقاضای آن محصول ( مقدار صادرات و مصرف داخلی ) دارد . پس از برآورد تقریبی این دو کمیت و همچنین تخمین قیمتی مناسب برای حال و آینده آن محصول ؛ نوبت آنست که سهمی از بازار را که در آینده توسط تولیدات واحد صنعتی مورد نظر تحت پوشش قرار می گیرد ؛ براورد کرده وازاین طریق برنامه ای را برای تولیدات و فروش آینده خود در نظر گرفت .
2- تعیین شرح و مشخصات محصول :
در این مرحله لازم است تا اطلاعات بیشتری راجع به محصول مورد نظر جمع آوری گردد. این اطلاعات بیشتر جنبه فنی داشته و عموماّ پس از جمع آوری ؛ می بایست از دید فنی و طراحی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد . انجام یک تجزیه تحلیل فنی دقیق و حساب شده ممکن است به تغییر شکل ؛ جنس ویا نوع قطعات و اجزای بکار گرفته شده در محصول بیانجامد و نهایتاّ محصول جدیدی را با خصوصیات و ویژگیهای بهتر پدید آورد
در این مرحله پس از تعیین طرحها و نقشه های دقیق قطعات محصول و نیز نحوه مونتاژ آنها بر روی یکدیگر ؛ نوبت به آن می رسد تا این قطعات و اجزاء را به سه گروه اصلی به شرح زیر تقسیم کنیم :
- قطعاتی که مستقیماّ بایستی از بازار خریداری شوند .
- قطعاتی که برای ساخت به بیرون از کارخانه سفارش داده می شوند .
- قطعاتی که در کارخانه بایستی تولید گردند .
پس از دسته بندی این سه گروه اصلی و کد گذاری آنها ؛ با توجه به نرخ تولید برآورد شده در مرحله قبل ؛ نیاز سالانه به هر یک از قطعات را با احتساب میزان خرابی و دوباره کاری بدست آورد و به کمک این ارقام به محاسبه مقدار مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این تعداد از قطعات در طول سال خواهیم پرداخت .
3- تدوین روشهای ساخت :
در این مرحله با استفاده از دانش فنی و همچنین روشهای ساخت متداول برای تولید قطعات ؛ سعی در انتخاب بهترین روش ساخت برای تک تک قطعات ساختنی در داخل کارخانه کرده و همچنین به کمک نمودار مونتاژ محصول و نیز تکنولوژی ساخت تعیین شده برای تولید تک تک قطعات ؛ نمودار فرآیند عملیات را تدوین می نمائیم . این نمودار شبیه نمودار مونتاژمی باشد با این تفاوت که به جای هر یک از قطعات نمودار مونتاژ ؛ شرح عملیات تولیدی آن قطعه را به شکلی زنجیروار ؛ عیناّ جایگزین می کنیم .
4- طرحریزی بخش های تولیدی :
در این مرحله قدم های زیر به ترتیب برداشته خواهند شد :
- تعیین نوع عملیات تولیدی مورد نیازبرای قطعات ونهایتاّ تکمیل جداول مراحل ساخت قطعات .
- تعیین نوع و تعداد ماشین آلات تولیدی ؛ تجهیزات و وسایل کمکی مورد نیاز برای کلیه عملیات تولیدی .
- تعیین زمان استاندارد برای انجام عملیات تولیدی .
- تعیین ایستگاه های کاری ؛ استقرار بهینه ماشین آلات و نهایتاّ بالانس خط تولید .
- تدوین لیست ماشین آلات ؛ تجهیزات و وسایل کمکی و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای بخش های تولیدی .
- برآورد مساحت اولیه مورد نیاز برای هر یک از بخش های تولیدی .
- تکرار کلیه عملیات فوق برای بخش مونتاژ محصول .
- تعیین مشخصات ظاهری ؛ مسیر و فرکانس حرکت مواد اولیه ؛ قطعات در جریان ساخت و محصول نهائی .
- تعیین واحد بار ؛ نوع و تعداد وسایل حمل و نقل مواد اولیه ؛ قطعات در جریان ساخت و محصول نهائی .
- طرحریزی انبارمواد اولیه ؛ انبار های موقت برای قطعات در جریان ساخت و انبار محصول نهائی .
- تعدیل مساحت بخشهای تولیدی و مونتاژ با توجه به فضای مورد نیاز برای انبار قطعات در جریان ساخت .
- تدوین جدول ( از - به ) میزان حمل و نقل مواد و قطعات بین انبارها ؛بخشهای تولیدی و مونتاژ .
- تعیین نوع و تعداد وسایط حمل و نقل مورد نیاز برای بخشهای فوق .
- تجزیه و تحلیل جدول ( از - به ) و تعیین بهترین استقرار برای بخشهای تولیدی ؛ مونتاژ و انبارها .
5- طرحریزی بخشهای غیر تولیدی :
اصولاّ بخشهای غیر تولیدی به دو گروه اصلی تقسیم مشوند .
گروه اول بخشهای سرویس دهنده به پرسنل یا همان بخشهای اداری می باشد.
گروه دوم بخشهای سرویس دهنده به تولید یا همان بخشهای پشتیبانی می باشند.
الف : طرحریزی بخشهای سرویس دهنده به پرسنل ( بخشهای اداری )
اصولاّ طرحریزی بخشهای غیر تولیدی کم اهمیت تر یا راحت تر از طرحریزی بخشهای تولیدی نبوده و می بایست بهنگام برداشتن قدمهای زیر ؛ دقت فراوانی مبذول داشت .
شامل 10 صفحه word