لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه42
خرانق
سومین آبادی در این راه دور و دراز خرانق است که در اصطلاح محلی به آن خرونق و بیشتر مردم اردکان به آن خرونه می گویند.
وجه تسمیه و سال احداث آن به درستی معلوم نیست صاحب جامع مفیدی در این باره می نویسد: در افواه مذکور و مشهور است که چهار هزار سال و کسری قبل از این خورافروز نام گبری رباط خرانق و دیه را ساخته و خورنق (به ضم خ و فتح و) نام نهاده و به کثرت استعمال در زبان خاص و عام به خرانق اشتهار یافته.[1]
در فرهنگ جغرافیایی ایران جلد دهم در مورد خرانق آمده است: همان محلی است که در کتب جغرافیایی قدیم بصورت «خرانه» و به اشتباه و تحریف «خزانه» ضبط شده، اصطخری در معرفی آن گفته است از انجیره تا خرانه یک مرحله بیابان است لیکن در خرانه مردمی دویست باشند و چهارپا و کشاورزی دارند.[2]
در سفرنامه تحفه الفقرا نام خورنق را معرب خورد نگاه دانسته است که به نظر می رسد هیچکدام از وجوه تسمیه فوق الذکر درست نباشد و نام خورنق از همان خورنقی که بهرام گور در آن پرورش یافته، گرفته شده است و در افواه اهالی نیز مشهور است که بهرام گور هنگام شکار به هامان (بیابان) چشمۀ آبی را دید و آنجا را هامانه نامید و روستای هومین فعلی در نزدیکی خرانق همان هامانه ای است که بهرام گور احداث نمود.
در کتاب منوگرافی شهرستان اردکان(ص 20) در مورد خرانق آمده است: اصل کلمه خرانق، خورنق بوده و کوه خورنق نیز در نزدیکی این بخش واقع شده. قبل از اسلام مقر باشکوهی در این محل وجود داشته و مشهور است که سرداران اسکندر سه ناحیه را در این منطقه بنا کرده اند که عبارتند از: 1. خورنق 2. جندق 3. بیابانک. کلمه خورنق به مرور بصورت خرانق استعمال شده و در فرهنگ جغرافیایی ایران (جلد دهم) در مورد خرانق آمده است: قصبه مرکزی بخش، خرانق می باشد که در 68 هزار گزی شمال یزد واقع و خلاصه تاریخچه و مشخصات آن به شرح زیر است: تاریخچه خرانق قدیمی تر از شهر یزد و اسم آن در اصل خورنق بوده است و زردشتیان در آن می زیسته اند، این قصبه در جلگه قرار دارد و بیشتر منازل آن در داخل یک قلعه بزرگ قدیمی ساخته شده است تا ساکنان بتوانند در مقابل متجاوزین مقاومت و پایداری نمایند.
خرانق دارای 620 تن سکنه می باشد و مشخصات جغرافیایی آن طول، 45 درجه و 41 دقیقه خاوری از نصف النهار گرینویچ و عرض، 32 درجه و 20 دقیقه و 30 ثانیه شمالی و ارتفاع 1637 متر از سطح دریا و اختلاف ساعت آن با تهران 11 دقیقه و 48 ثانیه است؛ یعنی در وقتی که تهران ساعت 12 است، خرانق 12 و 11 دقیقه و 48 ثانیه است. آب آن از چشمه و قنات و آب و هوای آن سرد و معتدل و محصول آن غلات و دارای ادارات دولتی و از خرانق به شهرهای نائین و یزد راه ماشین رو وجود دارد.
بخش خرانق از بخشهای استان یزد و شهرستان اردکان بوده که در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان و ۹۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. خرانق قدیمی تر از شهر یزد بوده و زرتشتیان در آن می زیسته اند. خرانق اثار تاریخی بسیاری دارد که از جمله می توان از قلعه خرانق، مسجد جامع و منار جنبان، رباط شاهزاده خرانق و مشهدگ نام برد. تصاویر زیر از کاروانسرای شاه عباسی خرانق تهیه شده است.
خرانق، یزد-ایران
آذر 1383
Kharanagh, is a small village north of Yazd in the desert of Lut in center of Iran. It has a fine castle in it. There's some families living in the village, but there's just one family left (1, 2)in the castle. Kharanagh has a water bridge for transferring water for the farms of other side of village. This Bridge was built in Sasanid era, and obviously older than Roman Water Bridges, which are very famous and attractive for today's tourists.
خرانق، روستای کوچکی در شمال شهر یزد، در کویر لوت. قلعهی فوقالعادهای درمیان روستا زندگی میکند. هنوز چند خانواده ای در روستا زندگی میکنند، اما (در زمان عکسبرداری) فقط یک خانواده(1, 2) در داخل قلعه زندگی میکردند. پل آبروی خرانق برای انتقال آب کشاورزی برای زمینهای سوی دیگر روستا در زمان ساسانی ساخته شده. و بسیار سالخورده تر و قدیمی تر از نمونههای رومی آن که در تمام دنیا مشهورند و مورد توجه گردشگران
این تحقیق بصورت Word و با موضوع بررسی رابطه و همبستگی بین سبک های رهبری و رضایت شغلی کارکنان انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های مدیریت مناسب است و در 22 برگه می باشد. می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید.
مقدمه
انسان از اوان تاریخ تحریری خود به موضوع رهبری علاقمند و کنجکاو بوده است و تاریخ اهمیت رهبران خوب را در زندگی، رفاه، سعادت و ترقی ملتها مبرهن میسازد. در سده اخیر نیز به جهت اهمیت و ارزش موضوع بیش از سه هزار مطالعه و تحقیق تا سال 1980 درباره رهبری انجام گرفته است و تعداد پژوهشها در دهسال گذشته در بیشتر رشتهها بیش از تعداد آن از تاریخ بشر تا آن زمان بوده است. از طرفی هر سال روشن و مبرهن میگردد که رهبری اثر بخش، در تمام سطوح جامعه و در تمامی سازمانها، برای حل و انطباق با مسائل اجتماعی و اقتصادی رو به رشدی که جهان با آنها مواجه است، حیاتی میباشد. امروزه مهندسی مجدد ( باز اندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشهای فرآیندها) برای دستیابی به بهبود و پیشرفتی شگفتانگیز در معیارهای حساس، دستیابی به کیفیت جهانی ( استانداردهای ISO 9000 ) و تشکیل واحدهای فعال پژوهشی نوآوری در محصول و فرآیند) لازمه تولید و عرضه کالاهای با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر به بازارهای جهانی و منطقهای است.
از سوی دیگر ساختارهای گروهی سازمانها تا به آن حد پیشرفتهاند که جزء اصلی سازمانهای نوین را به جای « تک شغل سنتی » گروههای موضوع روز مقوله «تواناسازی» افراد و گروهها و فلسفه «خود رهبری» است. و افزودن بهرهوری مؤسسات تنها با توجه به استفاده از حداکثر تواناییهای کارکنان، ترغیب آفرینندگی آنان، ارتقاء انگیزه و بکارگیری سبکهای رهبری صحیح و کسب رضایت آنان ممکن میباشد.
فهرست مطالب1. مقدمه. 12. روش متدولوژی.. 43. روشهای تحلیل داده ها و طرح پژوهش.... 64. بررسی روش های آماری.. 75. توصیف یافتهها با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی.. 86. بحث و تفسیر. 97. خلاصهای از مساله پژوهش روش و یافتهها13منابع.. 19
فهرست مطالب
چکیده 3
مقدمه 5
بیان مسأله 6
اهداف تحقیق 10
توصیف وضع موجود ( شواهد 1) 10
الف. شاخصهای کیفی وضع موجود 11
ب. شاخصهای کمّی وضع موجود 12
گردآوری دادهها : 16
تجزیهوتحلیلوتفسیر دادهها 19
گرد آوری دادهها جهت ارائه راهحلها 21
الف. مصاحبه 21
ب. مشاهده باز 21
ج. پرسش نامه 22
ادبیات موضوع 23
الف: پیشینه نظری 23
پیشینه ی عملی: 25
راه حلهای پیشنهادی 28
انتخاب راه حلها 31
اجرای راه حلهای انتخابی (گردآوری شواهد 2) 32
نتیجه گیری: 35
پیشنهادها و راهکارها 38
فهرست منابع و مآخذ 40
چکیده
تحقیق حاضر مربوط به دانش آموزان مدرسه ابتدایی ................ واقع در شهرستان......... و با جمعیت نمونه 26 نفر دانش¬آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی¬علاقه¬گی، بی¬توجهی و غیر¬فعال بودن اغلب دانش¬آموزان یادشده درانجام فعالیت¬های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه¬مندی دانش¬آموزان دبستان......... یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت¬های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش¬های علمی به منظور کسب داده¬های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش¬آموزان و والدین آن¬ها، کتاب¬ها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه¬ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون¬های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن¬ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه¬حل-های پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل¬های پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه¬حل¬های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. تنظیم جدولی به منظور ارزش¬یابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس2. تشکیل انجمن کودکان ریاضی¬دان 3. تنظیم فرم ارزش¬یابی فعالیت¬های عملکردی دانش¬آموزان تنظیم شبکه¬ی تلوزیونی ویژه¬ی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه¬حل¬های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش¬آموزان علاقه¬مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 7 نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درپایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روش¬های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت¬های عملکردی به دانش¬آموزان با توجه به تفاوت¬های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق¬های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه¬مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت¬های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است.
کلید واژه ها: درس ریاضی، فعالیت¬های عملکردی، علاقه¬مندی، ارزش¬یابی، دانش¬آموزان
مقدمه
مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که مبینی(1380) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه میگوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده¬ی اراده¬ی انسان و نشان دهنده¬ی سیر عقل و برهان و هم¬چنین بیان کننده¬ی میزان علاقه¬ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدفهای آموزشی در زمینه¬ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود( مبینی،1380،ص15).
با توجه به مطالب یاد شده، آشکار میگردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح میباشد آن است که، چرا عده¬ی کمی از دانشآموزان به درس ریاضی علاقه¬مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش¬یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانشآموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی میشوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامیها چیست و عوامل آن کدامند؟
برخی از پژوهشگران، هم چون عزیزخانی(1388) در اقدام پژوهی که با عنوان «چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانشآموزان کلاس سوم مدرسه شهیدین فاطمی را در درس ریاضی افزایش دهم؟ » انجام داده بود، با استفاده از روشهای گوناگون تحقیق ، به این نتیجه رسید که میتوان با ایجاد محیط شاد و افزایش نشاط در دانشآموزان، میزان علاقهمندی آنان را در درس ریاضی افزایش داد.
بی¬شک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی ، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش[1] آنان در علاقه مند کردن دانشآموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان میباشد.
بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: « راه¬کار¬های افزایش علاقه¬مندی دانش¬آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی » و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانشآموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد.
از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقهمندی دانشآموزان دبستان میثم به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمونهای عملکردی و فعالیتهای خارج از مدرسه، ارتقا بخشد. هم چنین سعی بر آن داشت تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یادشده با سایر دروس، موفقیت دانشآموزان در یادگیری درس¬های دیگر (فارسی، علوم، هنر و غیره) را نیز امکان پذیر سازد.
بیان مسأله
اینجانب ............. با .........سال سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی...........با سمت معاون آموزگار در مدرسه ...................... واقع در شهرستان .............. مشغول به انجام وظیفه بودم. از نظر اقتصادی و فرهنگی و هم¬چنین میزان سواد، خانوادههای دانشآموزان در وضعیت نسبتاً بدی قرار داشتند. بر این اساس، دانشآموزان انتخاب شده من با فراوانی 26 نفر، از این قاعده مستثنی نبوده و دارای وضعیت خانوادگی مشابه با دیگر دانشآموزان این آموزشگاه بودند. اما، آنچه ذهن اقدامپژوه را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است:
در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می¬کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره¬های درهم رفته و بی حوصله¬ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می¬کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه¬ی بیرون رفتن از کلاس را می¬گرفتند، چند تا ازدانش¬آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند.گاهی اوقات کتاب ریاضی¬شان را نمی-آوردند و هنگام انجام تمرین¬ها، دائم در کلاس راه می¬رفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کم¬تحرکی و بی¬توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آن¬ها در زنگهای دیگر فعال و پر¬تحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درس¬های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیت-های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می¬دادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیر¬فعال بودند، تکالیف و فعالیت¬های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! هم¬چنین، برای حل تمرین روی تخته¬ی کلاس،کسی داوطلب نمیشد، و زمانی که دانش¬آموزی را صدا میزدم تا تمرینی را حل کند، چندان رغبتی برای انجام تمرین از خود نشان نمی داد.
درس پژوهی ریاضی چهارم ابتدایی تقسیم های غیر اساسی با باقی مانده
تعداد صفحات:27
فرمت فایل:ورد
چکیده
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.
درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .
درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .
به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !
در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
مقدمه :
همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.
منطق درس پژوهی ساده است اگر میخواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخشترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درسها شروع کنید، مسئلهی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجهی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .
پاورپوینت
انتقال دیتا روی بستر برق
PLC
37 اسلاید
این پاورپوینت کامل میباشد و تمامی موضوغات مربوط به PLC را در خود گنجانده است
فناوری Power Line Communications یا اصطلاحاً PLC به کلیه ارتباطاتی که از طریق خطوط انتقال برق صورت پذیرد اطلاق می گردد .
PLC از سالها قبل در خطوط فشار قوی 230KV, 132KV, 63KV) , 400KV) برای اهداف کنترلی وحفاظتی بین نیروگاهها وپست های فشار قوی ومراکز کنترلی (دیسپاچینگ) استفاده می شود. برای مثال می توان به کنترل تنظیم تولید نیروگاهها از راه دور(تنظیم نقطه مرجع نیروگاه)، ارتباط تلفنی بین پست های فشار قوی ونیروگاهها، ارسال مقدار توان، انرژی، ولتاژ و جریان کل شبکه به مرکز دیسپاچینگ، فرامین حفاظتی و... نام برد.
انتقال اطلاعات از طریق PLC معمولا به صورت آنالوگ صورت می گیرد که برای مدولاسیون سیگنالهای ارسالی از روش های مختلفی استفاده می شود. این سیگنال ها معمولا در محدوده فرکانسی کیلو هرتز( فرکانسهای پائین که در ایران بین KHz 40 تا KHz400) کار می کنند و به همین دلیل ظرفیت انتقال نسبتاً کمی را ارائه می دهند که البته با توجه به این که اطلاعات کنترلی و حفاظتی شبکه قدرت خیلی حجیم نیست تا کنون PLC در شبکه قدرت جایگاه خود را حفظ کرده است.