پروژه درس برنامه ریزی استراتژیک
استراتژی:
آنچه دارائیهای کم خاصیت یا بدوی خاصیت سازمان را به دارائیهای با ارزش و منفعت ساز تبدیل می کند.
مهم ترین ویژگی استراتژی:ایجاد مزیت رقابتی پایدار
برنامه ای فراگیر و عمومی است که همه مراتب سازمانی را شامل می شود و سازمان توسط آن در محیطی پویا به هدف های خود دست می یابد.
استراتژی هایی که به دنبال رشد و توسعه در حیطه و محدوده محصول و بازارفعلی هستند.
استراتژی یکپارچگی به سه شکل انجام می شود:
(1یکپارچگی کامل(2یکپارچگی ناقص(3یکپارچگی صفرانواع استراتژی های یکپارچگی(این استراتژی ها جزء استراتژی های فرعی می باشند.)(1)
vاستراتژی یکپارچگی رو به جلوهنگامی که سازمان کنترل و نفوذ خود را بر فرآیند توزیع و خرده فروشی محصولات خود افزایش دهد.
vاستراتژی یکپارچگی رو به عقبهنگامی که سازمان نفوذ و کنترل خود را بر فرآیند تأمین مواد اولیه گسترش دهد.
vیکپارچگی افقیگستره و میزان فعالیت یک شرکت در موقعیت جغرافیایی مختلف و متعدد در همان زنجیره صنعت قبلی