جزوه غلات دکتر کدیور دانشگاه اصفهان یکی از منابع مهم کنکور کارشناسی ارشد صنایع غذایی و قابل توجه طراحان کنکور ارشد بوده که به صورت PDF در 169 صفحه با ورود به لینک داده شده می تونید دانلود کنید:
داستان کشت، داشت و برداشت غلات داستان تواضع، فروتنی و غرور است . از آن هنگام که دانه در پناه دستهای نوازشگر کشتگر پیر متواضعانه سر بر خاک می سپارد تا آن هنگام که با قامتی راست در برابر باد می ایستد و زیبایی مسحور کننده خود را به رخ می کشد تا دگر بار به سراغ او آیند و این زمان پاک تر از همیشه دل به آسیابی بسپرد و با تحمل زخم و آتش ، در نهایت قوت غالب سفره ایی گردد ، همه بخش هایی از این داستان زیبا هستند . همین زیبایی بوده است که بشر را سالیان دراز است به سوی او کشانده تا هر چه بیشتر عظمت و شکوه خداوند را در تک تک دانه ها نظاره گر باشد . تعابیری چون “نان زندگی است ” و ” کسی که گندم میکارد راستی می افشاند ” تلاشی بوده است تا بواسطه آن انسانها یعنی خوشه چینان این خرمن عظیم ، قدر شناسی خود را بی ان نمایند . در این مجموعه نیز سعی بر آن بوده تا بخشی از این زیباییها به تصویر کشیده شده و باید بدان در همین راستا نگاه نمود تا چه در نظر آید وچه مقبول افتد.
منبع : نواندیشان
گزارش تخصصی مدیر مدرسه و معاون مدرسه : چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پیشنهادات حرفه ای بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی صفحه
کاملترین گزارش تخصصی مدیر و معاونین دبیرستان با موازین ذیل برای فرهنگیان تدوین گردیده است
فهرست مطالب
چکیده گزارش تخصصی
مقدمه کامل و رسا
اهداف گزارش گزرش تخصصی از کل بجز
هدف کلی گزارش بصورت دقیق
اهداف جزئی گزارش همراه با موازین گزارش تخصصی
تشریح کلیات ( بیان مسئله ، جمع آوری اطلاعات ) از موضوع
توصیف مشکل غایبین در گزارش تخصصی
جمع آوری اطلاعات از دانش اموزانی که غیبت داشته اند
• مشاهده رفتار غایبین
• مصاحبه با دانش اموزانی که تصمیم به ترک غیبت گرفتند
یافته های علمی و تعمیم ان
• مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از:
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان
- خانواده
- مدرسه شاد و با روح
الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه
ب) دبیر شاد و با روحیه:
پیشینه تحقیق و این گزارش تخصصی
تجزیه تحلیل اطلاعات با نتایج قبل
بررسی نقاط ضعف و موانع مدارس که باعث غیبت دانش آموزان می شود
چرا بچه ها از مدرسه فراری اند؟
علل تنفر بچه ها از مدرسه:
اضطراب تنهایی قلدرها مشکل یادگیری
ناسازگاری با خلق و خوی آموزگار
ارائه راه حل ها :
مراحل اجرا
اقدام اول:
اقدام دوم:
اقدام سوم:
مراحل پیگیری غیبت دانش آموز توسط اولیاء محترم :
ارزیابی
برخی از اقداماتی که کارکنان مدارس می توانند انجام دهند عبارتند از:
شکوفایی خلاقیت در کلاس درس :
چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس
نتیجه گیری :
پیشنهاداتی جهت ایجاد شادی و نشاط و تحقق مدرسه زندگی
نکتههایی برای تأمل در غنیسازی برنامه درسی و فرهنگ آموزش
منابع
دانلود تحقیق انواع مواد مخدر و اثرات روانی و جسمی آنها که شامل 20 صفحه و با فرمت قابل ویرایش Word میباشد ، به شرح زیر است :
اعتیاد به مواد مخدر و مصرف آن خطرناکترین پدیده جامعه امروزی بحساب می آید که جز نابودی، تباهی، پشیمانی، بیماری و مرگ چیزی بدنبال نخواهد داشت. نـتـیـجـه و عاقبت افرادی که به مصرف مواد مخدر مبادرت می ورزنـد بـاید درس عبـرتـی برای دیگر افراد جامعه بخصوص جوانان باشـد تا بخاطر شادی ها، خوشـی هـا و اثـرات کـاذب زود گذر و تحت تاثیر دوستان ناباب ،هرگز حتی فکر مصرف آنها را نیز بـه خـود راه نـدهنـد. در این تحقیق پژوهشی برای آشنایی بیشتـر شما با انواع مواد مخدر و اثرات سوئشان مطالــبی گرداوری نموده ایم کــه امید می رود با بحث روی آنها افقی روشـن برای پیشـگیـری و رهایی قطعی در فرا سوی دیدگاه همه افراد شکل گیرد....... فهرست اثرات مواد مخدر روان گردان ها STIMULANT (محرکها): DEPRESSAN (سرکوبگرها): HALLUCINOGENS (توهم زاها): NARCOTICS (خدرکننده ها): انواع گیاهان روانگردان OPIUM POPPY (خشخاش) داروهای استخراجی: CANNABIS SATIVA ( شاهدانه) داروهای استخراجی: COCA از آن کوکائین استخراج میشود حشیش (CANNABIS) ماری جوآنا (MARIJUANA) هروئین (HEROIN) کوکائین (COCAIN) ال اس دی (LSD) اکستاسی (ECSTASY) کتامین (KETAMIN) متادون (METHADONE) آمفتامین (AMPHETAMINES) قارچ ها (MAGIC MUSHROOMS جی اچ بی (GHB) حلالها (INHALANTS) استروئیدها (STEROIDS) سرکوب گرها پی سی پی (PCP) اکسی کنتین (OXYCONTIN) تریاک (OPIUM) عوامل زمینه ساز اعتیاد ۱/ عوامل اجتماعی: ۲/ عوامل بین فردی: ۳/ عوامل فردی: 4/ عوامل اجتماعی: ناتوانی جنسی ( در آقایان): بیماری: عدم توجه و کنترل والدین: ۵ - نقص قوانین: ۶- نبود امکانات و شیوه های تفریحی: ۷ - حرام بودن مشروبات الکلی: ۸ - فقر ۹ - اختلالات روحی و پایین بودن امید به آینده: ۱۰- ژنتیک یا خانواده: عوارض مصرف مواد مخدر بر سلامت فرد، خانواده و جامعه 1) عوارض اعتیاد بر سلامت جسمی و روانی فرد 2) عوارض خانوادگی 3) بی کفایتی در سرپرستی خانواده 4) عوارض اقتصادی 5) عوارض اجتماعی روش های ترک اعتیاد و درمان بیماران معتاد به مواد مخدر 1 . روش کم کردن تدریجی ماده مخدر : 2- روش استفاده از داروهای ترک اعتیاد به طور سرپایی: 3. روش استفاده از داروهای ترک اعتیاد با بستری شدن در بیمارستان 4 . روش سم زدایی یا U.R.O.D : و.................
پیشگفتار
در اسلام عمل و اقدام در مورد تشکیل فرهنگ رشد یافته از وضع نظریه دراین مورد مهمتر است ولی هرگونه اقدام عملی در این مورد نیاز به وضع نظریه دارد. دراین مختصر سعی برآن است، تا با الهام از سنت قرآنی و اسلامی که در فرهنگ اسلامی عمل از نظریه مهمتراست و در این میان تجربه دینی در تنظیم فرهنگی نقش مهمی دارد را همواره مدنظر داشته باشم و کوشش شده تا نقش اساسی تجربه دینی را در تشکیل فرهنگ مناسب در جهت تدارک وجدان جمعی و احیای ارزشهای فرهنگی عرضه نمایم. هر چند بنظر میرسد در آغاز راه قرارداریم. امیدوارم در این جاده ناهموار به بیراهه نرفته باشم.
عناصر ثبات و تغییر
در صورتی که به عوامل تغییر در فرهنگ معتقد نباشیم ناگزیر تنها از طریق عناصر ثبات، به چارچوبی بسته از ارزشها هدایت میشویم که یا در تاریخ و همچنین در آینده ثابت فرض میشود و یا برای تحقق ارزشهای ثابت در جامعهای که تغییرات در آن وجود دارد عناصری از تغییر و ثبات وارد میگردد تا جامعه به سوی ارزشها هدایت گردد که در طول زمان قابل تغییرنباشد. ولی اثبات ارزشها که در طول تاریخ و یا در آینده ثابت فرض شود کاری مشکل است، قائل شدن به اینکه ارزشهای ثابت اصیل است و ارزشهای جدید واقعیت ندارد عنصر اصلی این قبیل نظریات است. ارزشهای ثابت چه درونی و در انتظار تحقق باشد و چه جزء اساسی واقعیت جمعی فرض گردد به دلایل درونی وبیرونی و با اثبات جهانی در حال افزایش که با استناد به تاریخ و مستندات علمی بدست میآید از جانب قائلین به نظریه دیگری، قابل نفی به نظر میرسد.
ولی جهان در حال افزایش در صورتی اثبات میگردد که در سلسله زمانی در تبدیل ارزشها به یکدیگر نظمی وجود داشته باشد. دلیلی در دست نیست که در تبادل ارزشها در زمان، تحولی بدون نظم صورت گرفته باشد، اگر چنین باشد در طول تاریخ سلسلهای از هرج و مرج ها تصادفاً به تحول منجر شده است. اگر انسان در تاریخ، وجداناً و به عنوان موجودی اجتماعی رشدکرده باشد، این رشد بدون توجه به عنصر نظم قابل اثبات نخواهد بود، البته تاکنون چنین تحقیق مؤثری در جامعهای خاص پیروزمندانه حاکم نشده است.
به نظر میرسد هر یک از این نظریات که به اصالت ثبات و یا اصالت تغییر می انجامد معارض با دیگری است و هر یک به سادگی قابل دفاع نمی باشد. می بایست کوشش کنیم از میان این ابهامات و تعارضات که خانواده بشری در آن قرارداردگریزگاه مناسبی پیداکنیم .
زمان و فرهنگ
اکنون اثبات زمان به صورتی که آینده تکرار ساده وقایع گذشته نباشد با حجم اطلاعات موجود و واقعیت عظیم تغییر و امکان تنظیم ارزشها چندان مشکل نیست. جدال در مورد مفهوم زمان فلسفی شاید تا آیندهای بعید اذهان را به خود متوجه کند لیکن زندگی فردی و جمعی در گسترش زمانی، همواره، عناصر ارزشی جدیدی را از میان امکانات گسترده پذیرا میگردد، ولی پذیرای ارزشهای جدید فی نفسه به معنی نظم نیست همچنین این تصدیق به تنهایی جهانی بسته از ارزشهارا نفی نمیکند.
تنها راه خارج شدن از این بن بست قائل شدن به زمان فرهنگی است که در آن عناصر ثابتی از ارزشها، ضامن تغییرات ارزشهای متغیر هستند و از مناسب ارزشهای ثابت ومتغییر تحول فرهنگی بدست میآید. زمان فرهنگی اگر تکرار ساده وقایع گذشته نیست، افزایش ارزشهایی است که با تنظیم آنها امکان تحول فرهنگی وجود دارد واین امر به ارتباطات مناسب ارزشهای ثابت و متغییر بستگی دارد. قدم اول این است که بدانیم کیفیت تولد عناصر ارزشی جدید در حیاط جمعی چگونه است ؟
خواهیم دانست که عواملی درونی و خارجی وجود دارد که باعث تولد ارزشهای میگردند که قبلاً وجود نداشتهاند. از میان عوامل خارجی به « تکنولوژی » و از میان عوامل درونی به « خودآگاهی » می پردازیم .
تکنولوژی و خود آگاهی
تکنولوژی در گسترش تاریخی روندی متکامل و ملموس داشته است. اگر قائل باشیم که علرغم رشد تکنولوژی در جامعه مفروض، آن جامعه از نظر فرهنگی متوقف و یا رو به قهقرا تصورگردد ولی بدون شک درگسترش زمانی و با نادیده گرفتن بحرانهای اقتصادی موقت، منکر رشد و تدریج منظم تکنولوژی نمیتوان بود و چون صنعت محصول تفکر وعمل خود آگاهانه انسانی است میتوان گفت خود آگاهی به عنوان عاملی درونی، تحول تکنولوژی را تضمین میکند و ضامن حرکت رو به رشد آن است. البته هستند قائلیل به اینکه، غولی به نام ماشینیسم وجود دارد که خود را ترمیم میکند و رشد یابنده است ولی اگر ماشین خود ضامن بقای خود باشد، انسان که تابعی از آن است اجباراً فاقد صفاتی نظیر نظام بندی، هدف داری، آرمان گرایی، خلاقیت و آگاهی خواهد بود. با پیروزی این نظریه انسان در غول ماشینیسم ذوب خواهدشد و جستجوی عوامل درونی در فرهنگ، به شکست خواهد انجامید. چون جوامعی وجود دارد که غول ماشینیسم در آنها مدتها با نظم رشد پیدا کرده است، تصور اشتباهی پیش آمده که این روند میتواند خود به خود رشد منظمی داشته باشد، در جریان این رشد اگر دخالت عامل درونی وانسانی را حذف کنیم در توجیه آن دچار معضل خواهیم شد. انسان در جستجوی رفاه و زندگی بهتر همواره، به نظریهپردازی و اقدام در مورد ساخت مصنوعات جدید مشغول است، پس ساخت مصنوعات از نیاز وی سرچشمه میگیرد. این نیاز نخست در نظریهای تبلور مییابد که ساخته و پرداخته ذهن نیازمند اوست. انسان برای رشد و تعالی خود، تغییراتی در مصنوعات خود ایجاد میکند که نهایتاً موجب تعالی وی نیز خواهد شد. لذا به نظر میرسد تاکنون به عوامل درونی در فرهنگ کمتر از آنچه شایسته بود ، توجه گردیده است که از مهمترین آنها «خود آگاهی » است .
به اعتقاد من،این رابطه میان عوامل درونی و بیرونی در فرهنگ اسلامی میتواند تا به آنجا پیش رود که به نوعی وجدان جمعی منجر گردد که هم اکنون پرداختن به این موضوع عجولانه به نظر میرسد، ولی این وجدان جمعی در مقاطعی از تاریخ و خصوصاً در صدر اسلام تشکیل شده است و تلاش برای تشکیل مجدد آن مهمترین وظیفه مسلمانی است. ما همواره محتاج آن هستیم که تغییراتی را که در جهان خارج به تحول منجر میگردد کاملاً زیر نظر داشته باشیم و حتی اختلاف سلیقه در مورد نوع نظریه ارزشیمان نبایستی در این امر مانع ایجاد کند. یافتن نظم در تکنولوژی با شکل دادن به روند آتی آن تفاوت دارد، اگر نظم و تحول در روندآن وجود دارد عناصر جدیدی در مسیر زمانی به خود می پذیرد که الزاماً نمیتوان آیندهای دور را از تنظیم گذشته آن نتیجهگیری نمود. آینده تکنولوژی مانند هر مجموعه ای از وقایع که منظم و متحول است به صورت انتخاب یک امکان از چندین امکان خود نمایی میکند، خودآگاهی می کوشد بهترین امکان را از میان امکانات موجود انتخاب کند، به صورتی که منطبق با نیازها وعملی تر و اصولی باشد و راه دیگری برای بیان وقایع منظم ومتحول فرهنگی به نظر نمی رسد .
رابطه میان عوامل درونی و بیرونی در فرهنگ اسلامی می تواند تا آنجا پیش رود که به نوعی وجدان جمعی منجر گردد.
خود آگاهی عامل حرکت فرهنگی است . خود آگاهی در مرحله انتخاب ،به نظریه درحدود شناخت از واقعیت میپردازد، سپس با تأثیر گذاری برواقعیت خود را می آزماید ، این آزمون گاهی به صورت ساخت ماشین جدیدی آشکار می گردد که مقدمه تحول کاربردی بالاتری خوهد بود. ارتباط نظریات و تحول آنها در ارتباط با رشد کیفی ابزارماشینی، از عوامل درونی فرهنگی و از همه مهمتر خود آگاهی تأثیر میپذیرد پس ساخت و تکمیل نظریه و آزمونهای لازم کاربردی و پیروزی نظریاتی که موفقیت حاصل میکند به کمک خود آگاهی به ثمر میرسند. حال باید دید که خودآگاهی چیست و چگونه عمل میکند.
خود آگاهی و ارزشها
خودآگاهی منبع دانستهها و ارزشهایی است که میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، خودآگاهی قابلیت آنرا دارد تا خود و ماورای خود را تنظیم و هدفمند نماید. ممکن است در خودآگاهی کلیتی از دانستهها تشکیل شود که ارزشهایی مرتبط با آن دانستهها وجود داشته باشد که برآن نام « مذهب » می گذارم. گروهی از مردم که در اصول ارزشی و دانستههای خود اتفاق نظر دارند دریک طبقه ارزشی قابل تشخیصاند که معمولا به نام مشخص میشود. ارزشها محصول مستقیم نسلهای گذشته وتاریخ است حتی اگر فردی پیرو مذهب رسمی نبوده، و ارزشهای خاص خود را داشته باشد بهرحال آن ارزشها را در نوع تربیت و خانواده ویا در تقابل با ارزشهای که بر گذشتگان حاکم بوده، و استمرار آن هم اکنون ملموس میباشد بدست آورده است. حتی با ظهورانقلاب از ارزشهای گذشته به طور کامل منفک نمیشویم، با ظهورپیامبر اسلام در آداب و رسوم اعراب تغییرات زیادی بوجودآمد وبا اینکه تغییرات ارزشی فراوان پیدا شد و دانستههای مردم نیز دچار تحول اساسی گردید لیکن جامعه ارتباط خود را با گذشته حفظ نمود. نظام ارزشی مجموعهای از تجارب است، که اگر کمتر تجارب مستقیم باشد تجارب گذشتگان و افزایشهایی است که آنها درگیر و دار وقایع و ضرورتهای عصر خود در نظام ارزشی، ناچاراً پذیرا شدهاند، این افزایشهای در مذاهب رسمی به نحوی است که به اصول ارزشی خدشهای وارد نگردد. هر چند اصول ارزشی ثابت بدون تغییر میمانند و ارزشهای جدید به آنها اضافه میگردد که محل مناسب خود را در کلیت پیدا میکنند.
هم ارزشها از ارزشها زائیده میشوند و هم دانستهها و تجارب جدید هنگامی که عمومیت یابد، ضرورتهایی ایجاد میکند که برآن اساس ناگزیر ارزشهای جدید ایجاد میگردد، پس از ایجاد و تداوم گاهی همین ارزشها اصالت پیدا میکنند. ولی دانستهها چگونه میتواند به ایجاد ارزشهایی مدد رساند که امکان اصیل بودن آنها وجود دارد؟ بزودی به این مطلب پرداخته میشود.
چون شرط اساسی ایجاد ارزشهای جدید، توافق آنها با ارزشهای پیشین و اصول ارزشی است، نبایست برایجاد ارزشها، نام بدعت نهاده شود. اگر درست باشد که ما در جهانی در حال افزایش زندگی میکنیم ولااقل لازم است تجارب علمی و عملی جدیدی داشته باشیم که ضرورتا ًدانستههای جدیدی تولید میکند، در صورتی که به بهانه بدعت بخواهیم هر نوع دانسته و یا ارزش جدید را بدون شناخت ضرورتهایی که منجر به آن شد، نفیکنیم، بیم آن وجود دارد که به اصول ثابت ارزشی خیانت کرده باشیم و امواج سهمگین ضرورتها، اصول ارزشی را تهدید کند. وفادار بودن به اصول ارزشی با افزایش ارزشها و قائل شدن به ا ....
موضوع :دانلود فایل ریکاوری گوشی ایسوس زنفون 2 لیزر مدل های Asus ZenFone 2 Laser 1080p و Asus ZenFone 2 Laser 720p با لینک مستقیم
دو فایل ریکاوری گوشی Asus ZenFone 2 Laser
Asus ZenFone 2 Laser 1080p
Asus ZenFone 2 Laser 720p
فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه, فیلم برداری 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه
با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم پدوفایل